Gå til innhold

Re alkohol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror mange klarer seg uten alkohol dersom vi alle fikk tilstrekkelig hjelp mot angst. Benzo eller hva.

Broren min tok livet sitt 25 år gammel. I mangel av annet brukte han alkohol som medisin mot angst-sosialangst. Dette medførte at han mistet sertifikatet. På grunn av at han ikke lenger hadde seritfikat mistet han og jobben. Og hele din ære liksom. 25 år gammel, ingen inntekt, måtte flytte hjem, kjæresten sa takk for seg. Begynte å få fæle panikkanfall noe jeg tror kom på grunn av for mye alkohol. Han var ikke typen som gikk til legen, men mannet seg til slutt opp og spurte om han kunne få noe beroligende. Fikk ikke valium av legen fordi han og innrømmet at han brukte alkohol mot angsten, så det ble litt av en nedtur. Og hva skulle da hjelpe han. Han fikk ikke noe tilbud. Da han skulle inn til avhør etter å ha mistet sertifikatet turde han rett og slett ikke. Vi pårørende sa vi skulle ringe og si at han ikke kunne komme dagen etter, men denne natten toppet det seg.. og han endte sitt liv. En forferdelig tragedie som sitter i sjelen ennå mange år etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334665-re-alkohol/#findComment-2808022
Del på andre sider

Broren min tok livet sitt 25 år gammel. I mangel av annet brukte han alkohol som medisin mot angst-sosialangst. Dette medførte at han mistet sertifikatet. På grunn av at han ikke lenger hadde seritfikat mistet han og jobben. Og hele din ære liksom. 25 år gammel, ingen inntekt, måtte flytte hjem, kjæresten sa takk for seg. Begynte å få fæle panikkanfall noe jeg tror kom på grunn av for mye alkohol. Han var ikke typen som gikk til legen, men mannet seg til slutt opp og spurte om han kunne få noe beroligende. Fikk ikke valium av legen fordi han og innrømmet at han brukte alkohol mot angsten, så det ble litt av en nedtur. Og hva skulle da hjelpe han. Han fikk ikke noe tilbud. Da han skulle inn til avhør etter å ha mistet sertifikatet turde han rett og slett ikke. Vi pårørende sa vi skulle ringe og si at han ikke kunne komme dagen etter, men denne natten toppet det seg.. og han endte sitt liv. En forferdelig tragedie som sitter i sjelen ennå mange år etter.

Trist historie. Psykiatrien svikter ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334665-re-alkohol/#findComment-2808089
Del på andre sider

Huff... dette var en trist historie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334665-re-alkohol/#findComment-2808111
Del på andre sider

Annonse

Gjest MedicNerd

Nei det kan man spørre seg om! Det er vel sosialt akseptert fordi det har vært her i all sin tid rett og slett. Det er ikke ulovlig å drikke, man må ikke ha resept for å kjøpe alkoholvarer.

Det er noe av det mest destruktive vi har, fordi virkningen kan være så skummelt god på angst osv - i alle fall i starten. Men noen tåler det ikke, blir monstre av drikkingen. Andre blir avhengige som fy, og lever i et reint helvete. Jeg har selv holdt på å bli hekta pga. selvmedisinering. Dette fortalte jeg til psykiateren min - noe jeg var ytterst flau over da jeg gjorde... Men det førte til at en medisinjustering som virket for meg tok vekk behovet for å drikke.

Og selv om man tenker aldri så mye selvmedisinering... Man blir snarere mye verre psykisk av å drikke mye!!

Ellers er jeg flau over grøftefyllkulturen i dette landet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334665-re-alkohol/#findComment-2808219
Del på andre sider

Nei det kan man spørre seg om! Det er vel sosialt akseptert fordi det har vært her i all sin tid rett og slett. Det er ikke ulovlig å drikke, man må ikke ha resept for å kjøpe alkoholvarer.

Det er noe av det mest destruktive vi har, fordi virkningen kan være så skummelt god på angst osv - i alle fall i starten. Men noen tåler det ikke, blir monstre av drikkingen. Andre blir avhengige som fy, og lever i et reint helvete. Jeg har selv holdt på å bli hekta pga. selvmedisinering. Dette fortalte jeg til psykiateren min - noe jeg var ytterst flau over da jeg gjorde... Men det førte til at en medisinjustering som virket for meg tok vekk behovet for å drikke.

Og selv om man tenker aldri så mye selvmedisinering... Man blir snarere mye verre psykisk av å drikke mye!!

Ellers er jeg flau over grøftefyllkulturen i dette landet.

Helt enig med du i det. Og alle de som drikker vin daglig--- jeg synes det er en ukultur og. De sitter og er småfulle daglig. Veien er rask til alkohiolisme. Og når nhd snakker om alle som må inn til avvenning pga medisinbruk--så tror er nok alkoholen den som tar størst plass på avvenning. Men her er nok store mørketall da mange bare kan øke dosen sin selv ved å gå på nærbutikken å kjøpe mer øl. Så det er ikke under kontroll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334665-re-alkohol/#findComment-2808340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...