Gå til innhold

Hva er i veien med denne jenta?

Anbefalte innlegg

Gjest venninner....

Datteren min har en venninne på snart 18 år. Hun forteller at hun har fantasivenner. Hun kommer med de utroligste historier, som viser seg å ikke stemme. Hun lyver og stjeler, og nå har hun fortalt at hun er begynt med stoff (metaamfetamin). Hva er dette for slags tilstand? datteren min har trekt seg bort fra denne venninnen, da hun aldri vet hva som er sant eller ikke. Nå føler hun at hun bør si fra til foreldrene, men vet ikke hvordan hun skal gå frem. Hun ber oss foreldre om råd, da hun skjønner at noe ikke stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334673-hva-er-i-veien-med-denne-jenta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å prøve å si det til henne selv i all vennskaplighet, det har hun mest å vinne på, men hvis denne venninna avfeier det som din datter tydlig ser, så kan hun nevne sin bekymring for en av foreldrene. En ting til som må tas i betraktning, er om denne venninna bor hjemme hos sine foreldre.

Mest sannsylig begynte hun å stjele og juge etter stoffet og ikke før, mest sannsynlig har hun kanskje brukt stoff en god stund alt. Skal denne jenta ha noen sjanse til å få seg et liv, så si for Gudsskyld ifra til hennes foreldre. Jenta er 18 år og bruker stoff, bruk vettet og si ifra til de rundt henne.

Gjest inkalinkadooley

Metaamfetamin og amfetamin osv er farlige stoffer.

Jeg syns foreldrene bør varsles. Jenta bør få hjelp. Henvisning fra lege til rusteam på sykehus slik at hun kan få poliklinisk hjelp eller evt innleggelse. Mulig hun er psykisk syk også, for eksempel at hun har psykotiske symptomer/psykoser. Man kan få psykoser av rusmisbruk, men rusbruk kan også forverre psykisk sykdom som allerede er der.

Ville som forelder satt meg litt inn i ungdomsmiljøet og nettverket til barna mine og definitivt lært meg om disse stoffene og hva de gjør med en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...