Gå til innhold

Psykosomatikk

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter ja

Hei

Lurer på om det er noen logikk i dette.

Jeg sliter med psykiske traumer, har levd under stort psykisk press siste 7 år. Utviklet alvorlige depresjoner. Utvikler muskelpanser. De siste årene har jeg ikke vært mentalt tilstede i mitt eget liv. Jeg har fungert mekanisk uten psykisk tilstedeværelse.

Jeg har nå kommet meg ut fra den livssituasjonen jeg var i. Og

det muskelpanseret jeg hadde har begynnt å løse seg opp.

De depresjonene jeg hadde er blitt mindre og jeg fungerer bedre kognitivt og sosialt.

Men det er en ting jeg ikke forstår. Jeg forsøker å trene meg opp igjen, løse opp muskelpanseret, leve i "nuet" glemme alt, bruke kroppen fysisk. Alpin.. harde turer i naturen.. osv

Det som skjer da er at etter en-to dager knekker jeg helt sammen og blir psykisk vrak. Ender opp i en dam med tårer tilsynelatende uten grunn. Kan bare grine og grine uten at det har skjedd noe spesiellt..

Jeg skjønner ikke dette jeg NHD. Hva er dette for noe.

Er tårene opplevelser som dukker opp i bevisstheten som kroppen har brukt musklene til å fortrenge ?

Hva er logikken bak dette ?

Jeg har blitt hamret og slått på, psykisk mishandlet og voldtatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334676-psykosomatikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...