Gå til innhold

barn av bipolare

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikkje barn av mennesker med bipolar lidelse arver lidelsen ofte. Men det hender. I et kull på fem har jeg en jente som har arvet. Hun har små svingninger og trenger ikke bruke medisin. Annbefaling fra behandler. Men et godt nettverk og en livsstil som tar hensyn til mulige perioder.. Altså forebygging. Mine andre barn er også "drillet" i forbygging. Ingen omgang med rus, gode søvnvaner, mest mulig forutsigbarhet og rutiner.

Min mor har 7 søsken, disse har igjen i snitt tre barn. Alle søskenbarn er voksne nå. Vi er 2 stk som har arvet. Ellers vet jeg at min oldermor hadde mest sannsynlig bipolar.

Så vi er en stor slekt og kun 4 med lidelsen. Helt bak til oldermor.

Vi har type 2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334693-barn-av-bipolare/#findComment-2808331
Del på andre sider

Kan ikke se noen sammenheng mellom disse to, det er to helt forskjellige ting. Bipolar er en psykisk sykdom som berører det kjemiske, altså følelselivet, stemniger, men asperger er ikke det, men et sydrom, som går mer på hvordan en virker, skrudd sammen, for å si det slik, og går under autismespekteret. Hvorfor foreldre med bipolar skulle lett få barn med AS, forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334693-barn-av-bipolare/#findComment-2808608
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...