Gå til innhold

rovotril, xanor - valium/vival/stesolid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sett 10mg valium = 1 mg xanor/rivotril. Ellers så ville jo de med panikkangst/epilepsi på 6-mg bruke benzo tilsvarende 120- mg valium og det kan vel ikke være riktig. Fant en annen tabell isted, hvor det stod 10mg valium = 0,5-1 mg xanor og 0,5 mg rivotril??

Skjønner ingen ting. Tabellene er visst ikke enige med seg selv.

Har sett 10mg valium = 1 mg xanor/rivotril. Ellers så ville jo de med panikkangst/epilepsi på 6-mg bruke benzo tilsvarende 120- mg valium og det kan vel ikke være riktig. Fant en annen tabell isted, hvor det stod 10mg valium = 0,5-1 mg xanor og 0,5 mg rivotril??

Skjønner ingen ting. Tabellene er visst ikke enige med seg selv.

Som det står på siden det linkes til, dette varierer veldig fra person til person (pga alder, etc.).

Annonse

Det nytter ikke å se sånn på det

Virkestoffene i de forskjellige medisinene er ikke det samme.

De som bruker 2 mg Xanor i døgnet bruker ikke 40 mg Valium.

De bruker 2 mg Xanor.

M.a.o. hadde du tatt 40 mg Valium i en dose ville ikke det føles som 2 mg Xanor.

Og hva så? Hva betyr det for deg?

Det betyr for meg at jeg ikke vil bruker mere benzo enn det som er terapautisk dose. 15 mg valium i døgnet. Nå bruker jeg 0,5mg xanor og 10 mg valium. Har gjort det i tre år. Trodde sånn sett jeg var innefor det terapautiske, men er kanskje over?? Kall det min moral-- er preget av benzohetsen...

Gjest Så enkelt, så greitt!

Det betyr for meg at jeg ikke vil bruker mere benzo enn det som er terapautisk dose. 15 mg valium i døgnet. Nå bruker jeg 0,5mg xanor og 10 mg valium. Har gjort det i tre år. Trodde sånn sett jeg var innefor det terapautiske, men er kanskje over?? Kall det min moral-- er preget av benzohetsen...

Det skulle være unødvendig å forklare bakgrunnen for spørsmål en stiller på internett! Enten svarer en på spørsmålet eller lar være!

Gjest synes jeg

Det skulle være unødvendig å forklare bakgrunnen for spørsmål en stiller på internett! Enten svarer en på spørsmålet eller lar være!

Når psykiateren "kjenner "enkelte brukere, er det ikke så rart om en tar med seg den bakgunnskunnskapen i svarene.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Den kombinasjonen kan du trygt fortsette å bruke.

• 2 uker senere...

Annonse

Hei igjen.

Beklager, jeg var visst krass i mitt svar til deg, men jeg misforstod vel litt, og medisiner er ikke mitt fagomeråde (jeg bare bruker dem).

Viser seg jo at man sammenligner benzodiazepiner med hverandre på den måten du skrev om i det første innlegget.

Jeg fant frem til en tabell, som vistnok er den "endelige og mest korrekte" (utarbeidet etter forskning som siden sier), så har du det å gå ut ifra.

Her er linken:

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...