Gå til innhold

Paranoid Schizorfen

Anbefalte innlegg

Jeg har en bror med denne diagnosen. Han har gått inn og ut av psyrkriatisk avdeling i mange år.

Nå har han akuratt kommet hjem etter tre måneder på psyk og fungerer greit nok med masse oppfølging av hjemmesykepleie, psykriatisk sykepleier osv.

I dag har han hatt en synsk dame på besøk som har sagt han skal slutte med medisiner fordi han blir en levende robot av dem. Han skulle kaste noen bilder og pyntegjenstander med dårlig energi og han ville være frisk for alltid i januar neste år....

Jeg vet jo at dette bare er tull. Han har allerede fjernet de tingene fra stuen som den synske sa, og i kveld vil han ikke ta tablettene sine.

Veien går nå som alltid før når han tuller med medisinene tilbake til psyk. Atter en gang må jeg få han med til legevakten og få han tvangsinnlagt fordi han nekter å legge seg inn frivillig.

Jeg er sliten og trett av det hele.

Hvordan kan folk si sånt til syke mennesker? At de skal slutte med medisiner og fjerne ting så vil alt bli bra. Hadde han hatt kreft ville ingen person foreslått noe sånt...

Jeg er bare så sliten. Min bror er hos meg ca 15 timer i uken og snakker bare om seg selv. Seg selv og atter seg selv.

Jeg har mann og barn og har vel egentlig lyst på et litt annet liv en støttekontakt for min bror som jeg har vært i seks år nå fordi resten av familien ikke orker mer.

Takk for at du orket å lese. Godt å få blåst ut litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334719-paranoid-schizorfen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...