Gå til innhold

"skrekker" hos barn

Gjest hmm- undrende

Anbefalte innlegg

Gjest hmm- undrende

Jeg kjenner til et barn på 8 som har høydeskrekk. h*n sier det selv også.

I tillegg har foreldrene problemer med å få barnet til å tåle vann i ansiktet - de begynner med svømming dette året-de vil derfor at han skal stille på "samme linje".

Dette barnet er også mørkeredd.

Så - er det noe foreldrene og oss rundt kan gjøre for å bedre disse områdene? i hvor stor grad skal vi la barnet utsettes for dette. konfrontere det vanskelige??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334733-skrekker-hos-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tippietoemustafa

Var det barnet mitt så ville jeg på en mest mulig skånsom måte utfordret barnet. I barnets tempo og med barnets velsignelse. Tror ikke det er lurt å presse for mye på.

En ting jeg hadde lurt på var om disse "skrekkene" var uttrykk for noe. Trenger barnet ekstra oppmerksomhet pga mobbing, pga sjalusi, underlegenhet på et område, for lite sett av skole/hjem/besteforeldre etc... Altså; er det noe annet galt som gjør at det dukker opp skrekk som "avledning" eller som reaksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334733-skrekker-hos-barn/#findComment-2808685
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...