Gjest (Anonymous) Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Har forsøkt å bli gravid i snart 2 år. Hadde en "missed abortion" i juni i fjor. I februar fikk jeg stilt diagnosen endometriose og fikk fjernet cyster på eggstokkene + endometriosevev ellers i bukhulen i mai. Hadde visstnok veldig mye endometriosevev i bukhulen og ikke alt kunne fjernes i denne runden, men gynekologen som opererte mente at jeg skulle ha gode sjanser til å bli gravid. Egglederne mine var fine. Nå har jeg hatt 3 perioder etter operasjonen og jeg er usikker på om jeg har eggløsning. Tidligere lå temperaturen før eggløsning på rundt 36,6 grader, mens den etter operasjonen er 36,9 grader. Jeg har en dipp i temp. kurven ved mulig eggløsning og en økning i LH. Etterpå fluktuerer tempen en ukes tid mellom 36,9 og 37,3 før den stabiliserer seg på rundt 37,1 som også er noe høyere enn det jeg hadde tidligere. Hvorfor har temperaturen min økt (måler på samme måte og med samme termometer som tidligere) og har jeg eggløsning? Har regelmessig 28 dagers syklus. Gynekologen vil at jeg skal forsøke å bli gravid i 8 måneder fra jeg ble operert før jeg gjør noe mer. Jeg er ikke overbevist om at det er endoen som er det eneste problemet. Er det grunnlag for at jeg bør undersøke hormonnivåene nå eller skal jeg bare vente og se til over jul. Begynner å nærme meg 35... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33476-endometriose-kroppstemperatur-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Jeg synes ikke du skal legge så stor vekt på temperatur som er et usikkert mål. Hvis du har regelmessig menstruasjon har du med stor sannsynlighet også normal eggløsning. Test evt med clearplan. Jeg synes du skal følge din gynekologs råd og vente til det er gått bort imot et år. Men så må det også handles. Prøverørsmetoden har aldersgrense på 38 år. Husk at det tar lengre tid å få til graviditet jo eldre kvinnen er. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33476-endometriose-kroppstemperatur-og-graviditet/#findComment-130245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.