Gå til innhold

Normalt eller?

Gjest Masken vil av iblandt

Anbefalte innlegg

Gjest Masken vil av iblandt
Skrevet

Er det lov å være sliten uten å bli tatt for å være psykisk syk?

Trenger å la meg selv få lov til å være sliten av og til,til og med smågretten eller sur. Men er det akseptert når man tidligere har vært syk?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Viktig at du nevner dette. Det blir ofte avglemt. Mange har et liv som gjør dem utslitte innimellom (trønderne blir klare).

Gjest Masken vi av iblandt!
Skrevet

Viktig at du nevner dette. Det blir ofte avglemt. Mange har et liv som gjør dem utslitte innimellom (trønderne blir klare).

Har et sånt liv jeg også,håper en dag jeg får litt tid til meg selv og å gjøre det jeg har lyst til.

Skrevet

Skjønte ikke "trøndere blir klare". Blir de klare når de er slitne, eller hva mente du?

Skrevet

Skjønte ikke "trøndere blir klare". Blir de klare når de er slitne, eller hva mente du?

Det er dialekt. Når en trønder sier at han er klar, mener han at han er sliten.

Skrevet

Det er dialekt. Når en trønder sier at han er klar, mener han at han er sliten.

Ok... Takk for oppklaring! :-)

Skrevet

Sikkert - vi trøndere sier at "no e æ klar" når vi er slitne ja. :o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Sikkert - vi trøndere sier at "no e æ klar" når vi er slitne ja. :o)

Har hørt om mannfolk som har misforstått den der:-)

Skrevet

Har hørt om mannfolk som har misforstått den der:-)

Jepp - det gikk for en del år siden en historie om to som møttes på Samfundet (var det på Strossa tro?) og etter en god stund på dansegulvet skal hun ha sagt:"No e æ klar!" Han svarte umiddelbart:"Skal vi dra til meg eller deg?" hvorpå han fikk ei real ørtæv... ;o) Men hvorvidt det er sant vet jeg ikke.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jepp - det gikk for en del år siden en historie om to som møttes på Samfundet (var det på Strossa tro?) og etter en god stund på dansegulvet skal hun ha sagt:"No e æ klar!" Han svarte umiddelbart:"Skal vi dra til meg eller deg?" hvorpå han fikk ei real ørtæv... ;o) Men hvorvidt det er sant vet jeg ikke.

Det er den samme historien jeg har hørt. Jeg har hørt at den skjedde mens en jeg kjenner studerte på NTH:-)

Skrevet

Det er den samme historien jeg har hørt. Jeg har hørt at den skjedde mens en jeg kjenner studerte på NTH:-)

Jeg tror nok dere skal regne med at det der er en vandrehistorie. I beste fall en kjerne av sannhet som har blitt "bedre og bedre" ettersom den har fått utvikle seg.

Men det er jo ikke usannsynlig at det har skjedd misforståelser fordi folk ikke kjenner uttrykket. "Trøtt og klar" er jo litt forvirrende / motstridende på svært mange andre dialekter.

Skrevet

Jeg tror nok dere skal regne med at det der er en vandrehistorie. I beste fall en kjerne av sannhet som har blitt "bedre og bedre" ettersom den har fått utvikle seg.

Men det er jo ikke usannsynlig at det har skjedd misforståelser fordi folk ikke kjenner uttrykket. "Trøtt og klar" er jo litt forvirrende / motstridende på svært mange andre dialekter.

Jeg tror ikke det er noe som har skjedd på ordentlig altså, bare for å understreke det. :o) På samme måte som at svært mange kjenner noen som kjenner noen som.... som har blitt dopet ned på ferie ett eller annet suspekt sted og våknet opp med et arr på ryggen og en nyre i manko...

Skrevet

Ok... Takk for oppklaring! :-)

Ja det er stadig noe å lære her, men jeg syntes denne tråden kom litt ut på viddene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...