Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har forsøkt å få barn noen år.

Sædkvaliteten min er testet ok, mens hun har nå fått fjernet noen endometrioder ved en laparaskopiundersøkelse, så nå skulle vi ha bedre sjanser.

Etter at jeg fikk foretatt sædprøven har vi flyttet og fått badekar og badstue. Det jeg lurer på er om varme bad i badekaret kan forringe sædkvaliteten, eller om ett normalt bad varer for kort til å gjøre noen skade?

Til vinteren vil det kanskje friste å bruke badstuen; vil dette kunne redusere kvaliteten på sæden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33482-varme-bads%C3%A6dkvalitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I Finland er menn regelmessig i sauna, og de føder barn der som her! Med endometriose er det 30-40% risiko for infertilitet. Det er langt fra alltid at slik behandling fører til graviditet, men prøverør kan være en løsning, hvis det ikke skjer av seg selv. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...