Gå til innhold

Barn som plager dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser i lokalavisen at noens kjæledyr er mishandlet og drept, av noen smågutter. En skole i nabolaget hadde en kanin i fellesskap, og i helgen kom disse guttene seg inn på skolens område, brukte kaninen som fotball og torturerte den til døde.

Selv elsker jeg dyr, og blir ordentlig fortvilet. Det er vanskelig å begripe at noen, særlig barn, kan gjøre slik!

Hvordan kan man forklare slik oppførsel? Kan "normale" barn utføre slike handlinger?? Er ikke mennesket født med en empati for andre skapninger? Jeg kan aldri tenke meg at min egen sønn noensinne vil gjøre noe slik, han blir lært opp til at dyr har en egenverdi og han blir lært at dette er skapninger vi tar oss av. Er det naivt å tro at man kan lære barna sine å bli snille??

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

**Er det naivt å tro at man kan lære barna sine å bli snille??''

Jeg synes absolutt _ikke_ at det naivt å lære barn respekt for _alt_ liv! Her i huset er vi dyreelskere alle mann, og vi blir dypt berørt over dyremishandling:(

Skrevet

Jeg tror ikke det er naivt.Jeg tror faktisk på generellt grunnlag at de barna som lærer å bli snille, blir også snille.

Der denne lærdommen uteblir, eller der foreldrene ikke følger opp, har man større sjangs for å få barn som ikke respekterer annet liv.Hverken mennesker eller dyr.

Skrevet

Jeg får vondt langt inn i hjerteroten!

Er ubegripelig at barn kan få seg til å gjøre slike ting,jeg tror noen er født slik...rett og slett! Onde mennesker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...