Gå til innhold

å be behandler ikke journalføre visse ting

Anbefalte innlegg

Gjest journalføring eller ikke

Kan jeg be om at noe jeg forteller om ikke blir journalført? Noen ting jeg sliter med synes jeg blir for sensitivt til at behandler skal føre det i journalen. Kan hun da heller skrive hvilket tema vi snakket om?

Fortsetter under...

Du kan ikke si "nå skal jeg fortelle deg noe, men du får ikke lov til å føre det i journalen." Det du kan gjøre er å spørre hvor detaljert journal behandler fører, de går som oftest ikke i detalj om hva som er sagt i timen, men nøyer seg med å skrive hvilket tema dere snakker om.

Gjest trist jente

Er selvfølgelig litt forskjell på behandlere. Min erfaring er at dette går. Jeg har tatt opp i forkant at jeg ønsker å snakke om noe jeg ikke ønsker skal journalføres- har sagt tema. Vi har da sammen kommet frem til formuleringen i journalnotatet.

Du har full rett til innsyn i egen journal (og kopi av denne) MED FÅ UNNTAK iflg Folketrygdloven, Forvaltningsloven m.a; det være seg ting som truer din eller andres helse som suicidalitet, overgrep m.m. Du kan SELVFØLGELIG be om at ikke samtaler blir journalført, be om å se mappa di eller brev bli makulert!

Annonse

Gjest journalføring eller ikke

Du har full rett til innsyn i egen journal (og kopi av denne) MED FÅ UNNTAK iflg Folketrygdloven, Forvaltningsloven m.a; det være seg ting som truer din eller andres helse som suicidalitet, overgrep m.m. Du kan SELVFØLGELIG be om at ikke samtaler blir journalført, be om å se mappa di eller brev bli makulert!

''Du kan SELVFØLGELIG be om at ikke samtaler blir journalført, be om å se mappa di eller brev bli makulert!

''

hvis jeg ber om ¨å se at mappa mi eller brevet blir makulert er jeg stygt redd for at jeg ender opp med diagnosen paranoid pf. Seriøst!

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Du kan SELVFØLGELIG be om at ikke samtaler blir journalført, be om å se mappa di eller brev bli makulert!

''

hvis jeg ber om ¨å se at mappa mi eller brevet blir makulert er jeg stygt redd for at jeg ender opp med diagnosen paranoid pf. Seriøst!

Du spurte vel ikke om innsyn i ditt opprinnelige innlegg sol olivia 13 svarer helt på siden av.

Ved vår avd som betjener et område på 100.000 innb går det med en helt sekretærstilling for å lage journalkopier til pasienter. Så mange paranoide er det ikke i NT :-)

''

Da har du feil fagperson, stå på :-)

Du spurte vel ikke om innsyn i ditt opprinnelige innlegg sol olivia 13 svarer helt på siden av.

Ved vår avd som betjener et område på 100.000 innb går det med en helt sekretærstilling for å lage journalkopier til pasienter. Så mange paranoide er det ikke i NT :-)

OK, NHD :-) Vet ikke hva NT betyr & beklager så mye.. Men jobber i det offentlige og opplever nesten daglig hva dette betyr for brukere.

Det er vel ikke snakk om PARANOIDE her, elller?? Pasienter som ønsker innsikt i egen journal selv, i NT eller andre distrikter, er vel et sunnhetstegn? Oppgitt nattahilsen...

Annonse

Gjest les to ganger

Det er vel ikke snakk om PARANOIDE her, elller?? Pasienter som ønsker innsikt i egen journal selv, i NT eller andre distrikter, er vel et sunnhetstegn? Oppgitt nattahilsen...

Jeg betviler at de hadde ansatt en person i full stilling for å holde paranoiaen "oppe". Nhd sier jo her at det ikke er paranoia som er årsaken til at en hel stilling er sysselsatt til journalarbeid.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Olivia13: Siden du jobber i det offentlige (og da sikkert med mennesker?), synes jeg du bør se på hvordan du fortolker andres utsagn. Du har bare i denne tråden et par eksempler som gjør meg mer enn skeptisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...