Gå til innhold

Apropos journalføring..

Anbefalte innlegg

Når man går til psykolog på eget intinativ, altså uten å være deprimert eller fått annet diagnose, journalfører psykologen likevel?

Hvordan kan de for eksempel huske alle pasienter fra gang til gang? Min psykolog skriver noe ned, men veldig lite, og jeg får se det om jeg vil. Men jeg lurer noen ganger på om han driver å noterer litt om meg i etterkant av timen.

Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334860-apropos-journalf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykologen er pliktig til å føre journal. Forskriften angir hva som er minstekrav til opplysninger.

Ja, vi noterer ting etter timen. Det er ødeleggende for kommunikasjonen å føre journal underveis i timen.

Sa til psykologen da jeg var til utredning " dette må du notere ned for det er viktig " Hun sa at hun aldri noterte ned inder samtale, men husket det i hodet til etterpå. Men under tester med skjemaer og slikt, da noterte hun ned med en gang ,selvfølgelig. Kanskje psykologer må ha en god hukommelse ?

Sa til psykologen da jeg var til utredning " dette må du notere ned for det er viktig " Hun sa at hun aldri noterte ned inder samtale, men husket det i hodet til etterpå. Men under tester med skjemaer og slikt, da noterte hun ned med en gang ,selvfølgelig. Kanskje psykologer må ha en god hukommelse ?

Takk for svar.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men det er jo noe litt ubehagelig med at det du utleverer blir dokumentert da.

Men det tåler vi.

Gjest Veryagree

Verre er det når psykologen hører feil og noterer deretter! Vi som er pasienter er jo "gal" så psykologen husker selvsagt riktig og ikke vi....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...