FGT Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Etter over to mnd. opphold på psykiatrisk med utredning, og alt det innbefatter, har jeg kun fått et såkalt notatjournal. Kan jeg be om en fullstendig journal fra hele oppholdet ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Behandler skriver journalnotat etter hver samtale. I tillegg skriver miljøpersonalet rapport etter hver vakt. Når du ber om journalen for hele oppholdet får du vanligvis journalen behandler har skrevet som består av journalnotater etter hver samtale, samt notatene til medisinansvarlig lege. I tillegg står det et utskrivelsesnotat som en slags oppsummering av innleggelsen. Du kan også be om kopi av epikrisen som er sendt din fastlege- denne er som regel ganske/helt lik utskrivelsesnotatet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Behandler skriver journalnotat etter hver samtale. I tillegg skriver miljøpersonalet rapport etter hver vakt. Når du ber om journalen for hele oppholdet får du vanligvis journalen behandler har skrevet som består av journalnotater etter hver samtale, samt notatene til medisinansvarlig lege. I tillegg står det et utskrivelsesnotat som en slags oppsummering av innleggelsen. Du kan også be om kopi av epikrisen som er sendt din fastlege- denne er som regel ganske/helt lik utskrivelsesnotatet. Takk, du er hvis opplyst om dette ? Jeg fikk også en epikrise, men journalnotaten var bare forkortet av det viktigste, som også fastlegen fikk. Hvis jeg skulle få utlevert hele journalen, så må den sikkert veie over en kilo ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Takk, du er hvis opplyst om dette ? Jeg fikk også en epikrise, men journalnotaten var bare forkortet av det viktigste, som også fastlegen fikk. Hvis jeg skulle få utlevert hele journalen, så må den sikkert veie over en kilo ? De skriver som regel minst mulig. Men ettersom du har vært til utredning så er det sikkert en del Ja, jeg har undersøkt litt. Fikk aldri beskjed om at jeg kunne spørre om kopi av journalen, fikk vite det tilfeldig. Men var en blandet opplevelse å lese det. Ikke helt enig i alt. Og ble overrasket over noen ganske bastante observasjoner og slutninger de aldri hadde tatt opp med meg. Skjønte jeg ikke hadde fått med meg alt. Vanskelig å lese om seg selv i tredje person. Personlig har jeg litt ulike erfaringer fra innleggelser. Og når jeg har lest journalene i ettertid ser jeg og at steder jeg har vært fornøyd med noen ganger har hatt det jeg føler er en ganske feil oppfatning av meg. Hadde nok følt det annerledes å være der dersom jeg hadde lest journalen tidligere. Har ofte følt meg ganske mirsforstått når jeg har lest journalene. Hvordan opplevde du innleggelsen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 De skriver som regel minst mulig. Men ettersom du har vært til utredning så er det sikkert en del Ja, jeg har undersøkt litt. Fikk aldri beskjed om at jeg kunne spørre om kopi av journalen, fikk vite det tilfeldig. Men var en blandet opplevelse å lese det. Ikke helt enig i alt. Og ble overrasket over noen ganske bastante observasjoner og slutninger de aldri hadde tatt opp med meg. Skjønte jeg ikke hadde fått med meg alt. Vanskelig å lese om seg selv i tredje person. Personlig har jeg litt ulike erfaringer fra innleggelser. Og når jeg har lest journalene i ettertid ser jeg og at steder jeg har vært fornøyd med noen ganger har hatt det jeg føler er en ganske feil oppfatning av meg. Hadde nok følt det annerledes å være der dersom jeg hadde lest journalen tidligere. Har ofte følt meg ganske mirsforstått når jeg har lest journalene. Hvordan opplevde du innleggelsen? Har vært til samtale tidligere, da fikk jeg journalene for hver time, men følte jeg ikke ble tatt helt på alvor da. For ca. tre år siden gikk jeg noen timer hos ei psykolog for min depressiv tilstand som har vart i mange år. Der ba jeg om journalen noen år senere. Fikk diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse, det var mye som ikke stemte, kanskje 20% slik jeg så det . Etter innleggelsen i vår for utredning, kom jeg ut med Asperger syndrom og Dystymi, men ingen personlighetsforstyrrelse. Jeg opplevde innleggelsen som mye venting, litt trist og kjedelig, gå frem og tilbake i korridorene, ( gikk mye feil der) så helst frem til å spise, forresten god mat, greit med faste måltider. Fint med gymnastikk om morgenen. Men følte det var mye bortkasta tid der ingen ting skjedde. Grei personalstab. Jeg kunne jo selvfølgelig gå å komme som jeg ville etter endt dag, også om dagen når jeg ikke hadde noen avtaler. Mye turer rundt i omgivelsene der, men helst alene. Orket ikke å gjøre så mye sammen med de andre der, hvis det ikke var nødvendig, bare prate litt i spiserommet og i tv stua. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Grovt sett er sykehus/DPS-journalen inndelt slik: A: Epikriser. B: Legejournalen (i psykiatrien Behandlerjournal). G: Sykepleiejournal. I tillegg er det egne deler for lab. prøver, billeddiagnostikk (røntgen/CT/MR), undersøkelser av annet personale (eks fysioterapeut og ergoterapeut), ekstern korrespondanse (eks brev til pas, brev til NAV osv) og i psykiatrien brev til og fra KKom uten at jeg i farten husker alle bokstavene. Ved vår avd er det slik at dersom pasienten kun etterspør journalutskrift, får en i først eomgang A+B. Hos perosner som har vært innlagt, er G-delen desidert størst og dermed også mest arbeid å kopiere. Under oppholdet er den svært viktig, i ettertid er nytten per side relativt liten. Vi sender denne kun når den er spesielt etterspurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjaak Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Grovt sett er sykehus/DPS-journalen inndelt slik: A: Epikriser. B: Legejournalen (i psykiatrien Behandlerjournal). G: Sykepleiejournal. I tillegg er det egne deler for lab. prøver, billeddiagnostikk (røntgen/CT/MR), undersøkelser av annet personale (eks fysioterapeut og ergoterapeut), ekstern korrespondanse (eks brev til pas, brev til NAV osv) og i psykiatrien brev til og fra KKom uten at jeg i farten husker alle bokstavene. Ved vår avd er det slik at dersom pasienten kun etterspør journalutskrift, får en i først eomgang A+B. Hos perosner som har vært innlagt, er G-delen desidert størst og dermed også mest arbeid å kopiere. Under oppholdet er den svært viktig, i ettertid er nytten per side relativt liten. Vi sender denne kun når den er spesielt etterspurt. Er det mogleg aa faa kopi av resultat av proever som MRI osv? Eg fekk kopi av journalen for nokre aar tilbake, men det var ingen proevesvar osv der. Eg antok dei ikkje hadde lagra dette...? Men det var desse proevane eg var mest interessert i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334865-hele-journalen/#findComment-2810834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.