Gå til innhold

Stevens-Johnsons syndrom og toksisk epidermal nekrose.

Anbefalte innlegg

Gjest lamictalhelp
Skrevet

Jeg er generelt ikke redd for bivirkninger eller får plagsomme bivirkninger av psykofarmaka. Nedsatt libido er det mest plagsomme jeg har opplevd på max dose AD, med andre ord helt greit å leve med selv i et ekteskap. Nå skal jeg begynne med lamictal og hudreaksjonene knyttet til dette legemiddelet skremmer meg. Synes dette høres nesten skumlere ut enn tardive dyskenesier på AP.

Videoannonse
Annonse
Gjest Life is good
Skrevet

Stevens-Johnsons syndrom og toksisk epidermal nekrose er listet opp som bivirkning på veldig mange legemidler. Den seneste jeg var borti var på malariamedisinen malarone.

Det er riktig at en hyppig bivirkning av lamictal er utslett og allergiske reaksjoner, men det er i nesten alle tilfeller helt ufarlig og forsvinner enten ved å trappe opp enda saktere eller seponere.

Det er ytterst, ytterst sjelden at ting utvikler seg til Stevens-Johnsons syndrom.

En oppmerksom lege som tar bivirkningene på alvor er tingen. Jeg hadde det og når jeg fikk en litt vel kraftig reaksjon av Lamictal, fulgte han godt. med. Jeg seponerte og begynte på litium i stedet. Trasig der og da, men fullstendig trygt.

Jeg ville tatt sjansen, lamictal fungerer bra for mange.

Lykke til :)

Gjest MedicNerd
Skrevet

Kjangsen for at dette skal skje er svært liten så lenge man trapper meget forsiktig opp. Lamictal er ikke en medisin man kan fyre opp til vedlikeholdsdose på kort tid.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligheten for SJS er i følge offisielle tall mellom 1/1000 og 1/10000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...