Gjest sch Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Hei Jeg har tidligere vært innom her med spm. i fbm en Zoladex kur på 6 mnd. For å få igang eggløsningen igjen ble jeg satt på en dobbel kur (100 mg) med pergotime, men eggløsningen lot vente på seg. På dag 21 fikk jeg tatt ul ( ikke hos min faste gyn. siden jeg var på ferie)hvor det ble konstatert 6 eggposer, riktignok små, og 6,5 mm slimhinne. Jeg fikk da beskjed om å pretendere at den syklusen var på 28 dager, og så regne ny syklus med start på ny pergotime kur dag 5-9 . Jeg er nå på dag 9 i den kuren, og skal ta min siste dose i kveld. Jeg måler temp. og har tidligere hatt tre pergo. kurer, uten at det har virket inn på kroppstemperaturen. Den ligger på 36.29-36.49 før eggløsning. Det lå den på nå også før første dose med pergo. Etter første dose steg tempen til 36.69, andre dose 36.79, deretter 37.01 og i dag 37.12 - jeg har hetetokter og nattesvette. Mitt spm. er om du kan si noe om hva disse høye temperaturene indikerer ? Kan det ha årsak i to pergo kurer etter hverandre uten eggløsning og mens i mellom ? Hvis dette fortsetter kommer jeg jo til å ha en kjempehøy temp. etter eggløsning..... Hva hvis jeg heller ikke nå får eggløsning - hva da? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33491-pergotime-og-temperatur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 Beklager at ditt svar ikke kom med, for dette svar på i bunken i går. Det med temperatur er noe usikkert. Det kan være mange årsaker til at temperaturen øker (f.eks. infeksjon ). Hvis du har stått på Zoladex i 6 måneder og fortsatt gjør det, vil jeg ikke tro at man får til eggløsning med pergotime. Pergotime virker bare hvis kroppen produserer østrogen, og denne produksjonen er stoppet med Zoladez. Da må det FSH-sprøyter til. Gi tilbakemelding om hvor lenge siden det er at du fikk siste Zoladex-sprøyte, takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33491-pergotime-og-temperatur/#findComment-130307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.