Gå til innhold

Oxytetral og dalacin, lang tid før virkning?

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med kviser, eller rettere sagt store kuler under huden som gjør kjempevondt, og de varer i ukevis :(

Sist fredag var jeg til legen og fikk respet på oxytetral tabletter og dalacin lininment, er nå på 6 dagen av denne kuren. tar to tabletter til dagen, og smører to ganger til dagen. merker til nå ingen forbedring! Har faktisk i løpet av desse 6 dagen fått 3 nye "kuler"

Kulene dukker som oftest opp på haka og rundt nesen, men har til tider også fått midt på kinnet, og mellom øyenbryna. De forsvinner ikke av seg selv, de kan roe seg, men kulen ligger hele tiden under der. De er skikkelig vonde, som den ene jeg har nå, rett under nesen, kjennes ut som det presser på i den hele tiden, og det prikker noe innmari i den :(

Noen som kjenner seg igjenn i det jeg skriver, hva brukes mot dette?

Vil oxytetral tabletter og dalacin liniment til slutt virke på dette, for nett nå føler jeg for å gi opp :(

Fortsetter under...

Det kan ta ganske lang tid før behandlingen virker, så du må ikke gi opp allerede nå:-)

Forhåpentligvis skal du til kontroll hos legen om en viss tid. Hvis behandlingen da fortsatt ikke virker ordentlig, vil legen kunne vurdere å gi deg andre medisiner i stedet.

Det kan ta ganske lang tid før behandlingen virker, så du må ikke gi opp allerede nå:-)

Forhåpentligvis skal du til kontroll hos legen om en viss tid. Hvis behandlingen da fortsatt ikke virker ordentlig, vil legen kunne vurdere å gi deg andre medisiner i stedet.

Heisann, og takk for svar :)

Egentlig så regnet jeg jo med at det ville ta tid, det som plager meg er at jeg har fått flere nye utbrudd, etter jeg startet kuren.

Jeg skal ikke tilbake til legen pga dette, er fastlegen min som har skrevet ut medisinen, men jeg ba om å bli henvist til hudlege, og det ordnet hun sa hun.

Nei, håper virkelig denne kuren virker, får vel bare smørre meg med tålmodighet :)

Heisann, og takk for svar :)

Egentlig så regnet jeg jo med at det ville ta tid, det som plager meg er at jeg har fått flere nye utbrudd, etter jeg startet kuren.

Jeg skal ikke tilbake til legen pga dette, er fastlegen min som har skrevet ut medisinen, men jeg ba om å bli henvist til hudlege, og det ordnet hun sa hun.

Nei, håper virkelig denne kuren virker, får vel bare smørre meg med tålmodighet :)

Bra at du er henvist til hudlege. Tror det er lurt av deg om du nøye følger opp den behandlingen fastlegen har forskrevet frem til du skal til hudlegen, dermed kan hudlegen raskere vurdere hva som vil være gode tiltak fremover. Ikke alle vil få effekt av den behandlingen du er i gang med, men det er en type behandling som skal være utprøvd før andre alternativer igangsettes.

Omfattende kvise-plager er noe herk! Har flere i min familie som har hatt store plager, men som etter å ha prøvd ut flere løsninger har fått svært god hjelp:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...