jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Lurer på om det er noen her som har vært på cruise med barn? Vi vurderer en cruise-ferie i karibien til vinteren, men er litt spente på hvordan det blir for ungene. Ungene vil da være 10, 9 og 4 år gamle. De to eldste stødige i engelsk, den minste ikke fullt så 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Sjekk i alle fall at det er godt med fasiliteter for barn (lekerom, basseng, kino o.l.) ombord... Hurtigruta her er et sorgens kapittel på den fronten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Synes det høres anstrengende ut med cruise med en fireåring! Men antar fireåringer er forskjellige - mine har elsket strand og natur! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Sjekk i alle fall at det er godt med fasiliteter for barn (lekerom, basseng, kino o.l.) ombord... Hurtigruta her er et sorgens kapittel på den fronten. Å ja, det finnes massevis av slikt i tillegg til barnevaktsordninger og "bamseklubb-type-ting". Tror de fleste cruise-selskaper som tilbyr familiecruise har det. Og basseng finnes det plenty av, samt at man går i land på karibiske øyer som også tilbyr noe bading 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Synes det høres anstrengende ut med cruise med en fireåring! Men antar fireåringer er forskjellige - mine har elsket strand og natur! Han er en sosial fyr som elsker det når det foregår ting rundt ham. I tillegg elsker han å være ute og, selvsagt, å bade. Er mer spent på om det vil være anstrengende å passe så mye på ham? Sist jeg var på cruise var jeg 12 år og passet godt på meg selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Siden dere skal reise med tre barn kan kanskje de to eldre passe den minste litt? Har selv en fireåring, og kan tenke meg å dra på cruise med han til våren.. Var på cruise i mai uten barn, og da bare slappet vi av - det hadde blitt kjedelig for han.. Men drar man på større cruiseship med mer fasiliteter så blir det nok noe annet. Vi dro til Amsterdam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Siden dere skal reise med tre barn kan kanskje de to eldre passe den minste litt? Har selv en fireåring, og kan tenke meg å dra på cruise med han til våren.. Var på cruise i mai uten barn, og da bare slappet vi av - det hadde blitt kjedelig for han.. Men drar man på større cruiseship med mer fasiliteter så blir det nok noe annet. Vi dro til Amsterdam. Ja, jentene er flinke til å passe lillebror - så det blir nok ikke noe problem sånn innimellom. Så du hadde ikke sett mørkt på det å dra på cruise 1 uke med en 4-åring så sant fascilitetene er der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror mine ville elsket det! Har forsåvidt ikke prøvd selv, annet enn Color Fantasy til Kiel. Det tar knapt to døgn, og det er nesten ungene som koser meg mest da. Lillevill var nesten tre år sist gang, og det gikk ihvertfall kjempefint. Det er en del landligge på slike turer, er det ikke det da? Da får man avveksling. *misunnelig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cruise fan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Å ja, det finnes massevis av slikt i tillegg til barnevaktsordninger og "bamseklubb-type-ting". Tror de fleste cruise-selskaper som tilbyr familiecruise har det. Og basseng finnes det plenty av, samt at man går i land på karibiske øyer som også tilbyr noe bading Vi var på cruise i juni med 6 barn fra 4 til 12 år. Helt supert, alle koste seg, så ny tur er bestillt. Det er nok å gjøre for liten og stor. Det finnes aktiviteter for barn i alle aldre. Det er bar å plasere bort 4 åringen. Han kommer til å storkose seg. Det er ikke kjedelige aktiviteter, men ting som norske barn ikke gjør til vanlig. personale ombord er super hyggelig, de elsker deg og barna dine ( det er jobben deres). Det er mat i alle varianter, så det er ingen som kommer til å sulte. det som er fint, er at det ikke er noe mas med å kjøpe ditt og datt. Alt er inkl., og butikkene ombord er ikke så spennende for de minste. Drikke og is er gratis, det er bare å forsyne seg. Kos dere på cruise, det blir nok ikke siste gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette er ikke svar på det du spør om, men jeg er freidig nok til å komme med mine synspunkter på cruise generelt sett, i tilfelle det kunne være av betydning. Jeg har ikke vært på cruise med barn, men var på cruise i Middelhavet før jeg fikk barn. Den store, store fordelen med cruise i Middelhavet er at man går til land nesten hver dag, og man ser mange spennende nye steder - vi var i Venezia, Korfu, Olympen, Rhodos, Kypros, Egypt med utflukt til Kairo og Giza og Israel med utflukt til Jerusalem og Betlehem mm. Det var kanskje et par dager som i følge oversikten fra turoperatøren var kalt "deilig dag til havs", som vi straks omdøpte til "kjedelig dag til havs". Vi er ganske bedagelige typer begge to, så en dag uten opplegg er ikke noe problem, men avslapping ombord i en cruisebåt synes ikke jeg kan sammenlignes med avslapping på strand/hotellrom. De cruisebåtene som går i Karibia er visstnok større og bedre (og mer underholdning ombord, for den som liker slikt), men for meg er den store, store ulempen at det er _enda_ flere "deilige dager til havs", og når man så kommer i land, er det bare nok en strand og ikke et av verdens underverker...;-) Og du drar i land sammen med tusen andre cruisepassasjerer. Jeg får spader bare ved tanken... Jeg ville heller valgt ut to karibiske øyer og bodd en uke el lign på hver, og i særdeleshet med barn. Jeg tenker slik at cruise ville passet ypperlige dersom man er mange (familier/par) som reiser sammen, for da slipper man diskusjoner om hva man skal gjøre i ferien. Med såpass faste rammer rundt ferien blir det ikke mye rom for diskusjoner/krangling...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror mine ville elsket det! Har forsåvidt ikke prøvd selv, annet enn Color Fantasy til Kiel. Det tar knapt to døgn, og det er nesten ungene som koser meg mest da. Lillevill var nesten tre år sist gang, og det gikk ihvertfall kjempefint. Det er en del landligge på slike turer, er det ikke det da? Da får man avveksling. *misunnelig* Ja, vi er på sjøen antageligvis 1 dag ut. Ellers er det seiling på natta og ankring/landligge fra rundt 8-9 om morgenen og til rundt 18 på kvelden. Så godt å høre at det fungerte bra med en 3-åring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Vi var på cruise i juni med 6 barn fra 4 til 12 år. Helt supert, alle koste seg, så ny tur er bestillt. Det er nok å gjøre for liten og stor. Det finnes aktiviteter for barn i alle aldre. Det er bar å plasere bort 4 åringen. Han kommer til å storkose seg. Det er ikke kjedelige aktiviteter, men ting som norske barn ikke gjør til vanlig. personale ombord er super hyggelig, de elsker deg og barna dine ( det er jobben deres). Det er mat i alle varianter, så det er ingen som kommer til å sulte. det som er fint, er at det ikke er noe mas med å kjøpe ditt og datt. Alt er inkl., og butikkene ombord er ikke så spennende for de minste. Drikke og is er gratis, det er bare å forsyne seg. Kos dere på cruise, det blir nok ikke siste gang. Så flott å høre Er det lov til å spørre hvor dere reiste og med hvilket rederi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Dette er ikke svar på det du spør om, men jeg er freidig nok til å komme med mine synspunkter på cruise generelt sett, i tilfelle det kunne være av betydning. Jeg har ikke vært på cruise med barn, men var på cruise i Middelhavet før jeg fikk barn. Den store, store fordelen med cruise i Middelhavet er at man går til land nesten hver dag, og man ser mange spennende nye steder - vi var i Venezia, Korfu, Olympen, Rhodos, Kypros, Egypt med utflukt til Kairo og Giza og Israel med utflukt til Jerusalem og Betlehem mm. Det var kanskje et par dager som i følge oversikten fra turoperatøren var kalt "deilig dag til havs", som vi straks omdøpte til "kjedelig dag til havs". Vi er ganske bedagelige typer begge to, så en dag uten opplegg er ikke noe problem, men avslapping ombord i en cruisebåt synes ikke jeg kan sammenlignes med avslapping på strand/hotellrom. De cruisebåtene som går i Karibia er visstnok større og bedre (og mer underholdning ombord, for den som liker slikt), men for meg er den store, store ulempen at det er _enda_ flere "deilige dager til havs", og når man så kommer i land, er det bare nok en strand og ikke et av verdens underverker...;-) Og du drar i land sammen med tusen andre cruisepassasjerer. Jeg får spader bare ved tanken... Jeg ville heller valgt ut to karibiske øyer og bodd en uke el lign på hver, og i særdeleshet med barn. Jeg tenker slik at cruise ville passet ypperlige dersom man er mange (familier/par) som reiser sammen, for da slipper man diskusjoner om hva man skal gjøre i ferien. Med såpass faste rammer rundt ferien blir det ikke mye rom for diskusjoner/krangling...;-) Jeg setter veldig pris på synspunktene dine. Jeg har vært på cruise flere ganger som barn selv, og hatt det bedre enn best. Siste gang var jeg 3 uker ombord (3 påfølgende cruise) alene med faren min (som var kaptein) og klarte ikke å kjede meg en eneste dag På de 7-dagers cruisene jeg har tittet på så langt, har det vært 1 dag til sjøs. Ellers er man i land på diverse øyer med nok av severdigheter. Man er i land fra rundt 9.00 til rundt 18.00 for så å seile på natta. I tillegg er det massevis av aktiviteter for barn fra 2 år og oppover. Tror ikke kjedsomhet blir det største problemet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg setter veldig pris på synspunktene dine. Jeg har vært på cruise flere ganger som barn selv, og hatt det bedre enn best. Siste gang var jeg 3 uker ombord (3 påfølgende cruise) alene med faren min (som var kaptein) og klarte ikke å kjede meg en eneste dag På de 7-dagers cruisene jeg har tittet på så langt, har det vært 1 dag til sjøs. Ellers er man i land på diverse øyer med nok av severdigheter. Man er i land fra rundt 9.00 til rundt 18.00 for så å seile på natta. I tillegg er det massevis av aktiviteter for barn fra 2 år og oppover. Tror ikke kjedsomhet blir det største problemet Godt å høre:-) Jeg er blant dem som ikke kunne tenke meg å booke chartertur til et "feriesenter"-hotell heller, så jeg er litt sær mht den "flokkmentaliteten" jeg føler slike steder har...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Godt å høre:-) Jeg er blant dem som ikke kunne tenke meg å booke chartertur til et "feriesenter"-hotell heller, så jeg er litt sær mht den "flokkmentaliteten" jeg føler slike steder har...;-) Chartertur frister meg også, mye mer enn å gå i kø... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1253207615' post='4213553] Chartertur frister meg også, mye mer enn å gå i kø... ;-) Vet ikke om du leste hva jeg skrev, for jeg er ikke noen charter-entusiast. Jeg har vært på noen, og det har vært helt ok, men kan styre meg for tanken om slike "feriesentre"...;-) re cruise: Det var som sagt topp å se alle de nevnte stedene i Middelhavet mens vi "hadde med oss" hotellrommet vårt. Samtidig blir det jo litt "sightseeing light" med bare én dag i hhv Egypt og Israel. Men greit nok. Ellers var det jo mye kø når man skulle av og på båten, og det var sild i tønne på soldekket (og mange som "holdt av" solsenger i timesvis uten å være der selv), pluss at jeg generelt sett ikke er særlig glad i "show" og ombord-shopping (holder med en rask sveip i butikkene - ikke noe behov for å traske der dag ut og dag inn). Nei, jeg passer nok best som en "Lonesome Traveller" i følge med et par andre lonesomme travellere..;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ;-) Vet ikke om du leste hva jeg skrev, for jeg er ikke noen charter-entusiast. Jeg har vært på noen, og det har vært helt ok, men kan styre meg for tanken om slike "feriesentre"...;-) re cruise: Det var som sagt topp å se alle de nevnte stedene i Middelhavet mens vi "hadde med oss" hotellrommet vårt. Samtidig blir det jo litt "sightseeing light" med bare én dag i hhv Egypt og Israel. Men greit nok. Ellers var det jo mye kø når man skulle av og på båten, og det var sild i tønne på soldekket (og mange som "holdt av" solsenger i timesvis uten å være der selv), pluss at jeg generelt sett ikke er særlig glad i "show" og ombord-shopping (holder med en rask sveip i butikkene - ikke noe behov for å traske der dag ut og dag inn). Nei, jeg passer nok best som en "Lonesome Traveller" i følge med et par andre lonesomme travellere..;-) Å ja, du og Vinni ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1253208702' post='4213566] Å ja, du og Vinni ;-) :-) Re dette med ensomme ryttere: Det var som han svensken skrev i sin western-roman: "Solen var i ferd med å gå ned og farget himmelen blodrød. Da dukket en ensom rytter opp i horisonten. Like etter dukket det opp enda en, og nok en, og enda en til, og snart var hele horisonten fylt av ensomme ryttere" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Godt å høre:-) Jeg er blant dem som ikke kunne tenke meg å booke chartertur til et "feriesenter"-hotell heller, så jeg er litt sær mht den "flokkmentaliteten" jeg føler slike steder har...;-) Jeg er i bunn og grunn helt enig med deg, og det er mannen min også. Men med 3 barn har vi innsett at det i grunnen er litt kjekt med litt aktiviteter for barna som vi slipper å organisere. Jeg gleder meg til ungene blir større og vi kan være litt mer eventyrlystne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg er i bunn og grunn helt enig med deg, og det er mannen min også. Men med 3 barn har vi innsett at det i grunnen er litt kjekt med litt aktiviteter for barna som vi slipper å organisere. Jeg gleder meg til ungene blir større og vi kan være litt mer eventyrlystne Jeg kan ikke skryte av at vi er så "eventyrlystne" i våre ferier, da:-) Bare litt sære...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.