Gjest MedicNerd Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg er fortvila nå fordi Efexor sendte blodtrykket mitt til himmels. Dette er det preparatet av sitt slag som noen har hatt best effekt på meg. Jeg fikk ikke denne bivirkningen sist jeg brukte det for en del år siden. Venter på tilbakemelding fra psykiateren min etter at indremedisineren min har skrevet til henne. Dette ble oppdaget under en rutinekontroll for diabetes. Trykket var 160/110 - noe jeg over hode ikke liker!!! Jeg går endatil på 16 mg Atacand for migreneforebygging. Med en hang til hvitfrakk-blodtrykk fikk jeg normale målinger selv når jeg var stressa. Jeg har alltid tatt denne medisinen på kvelden fordi det ble en svært svimmel dag om jeg tok den på morgenen. Sto på 150mg Efexor. Tok meg friheten å trappe ned til 75 igjen. Seponere vil jeg ikke uten veiledning. Det dumme er at symptomer er på god vei tilbake igjen. Så var synes du jeg skal gjøre, NHD? Jeg har kikket litt i felleskatalogen, men jeg synes det står mye obs obs når det angår krampeterskel. Dette er utrolig frustrerende for meg fordi jeg føler meg helt lost og uten begrep om hva man skal gjøre. Jeg har alltid hatt langt bedre effet av SSNRI enn SSRI. Wellbutrin jeg ser du anbefaler en del kan jeg ikke bruke takket være den fordømte epilepsien min. Den er vel og merke under kontroll; jeg er anfallsfri på fjerde året nå. Vil derfor ikke ta et milligram av noe jeg kan få tilbakefall av. Off.... Hadde jeg bare hatt psykiske problemer å forholde meg til og ikke alt dette somatikkstresset i tillegg. Det er veldig vondt for meg nå. Står på 550mg Lamictal som stabilisator. I tillegg bruker jeg 4mg Rivotril mot epilepsien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334956-ad-og-h%C3%B8yt-blodtrykk-epilepsi-hvilket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.