Gjest trøtte meg83 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Kan det være jeg er deprimert eller er noe helt galt? jeg er 26, har ikke jobb. har ingenting å gjøre. pleide være kjempe aktiv, men sitter nå bare inne. pleide ha søvnproblemer. nå sover jeg bare....og er så trøtt....sover til ca 12 hver dag. sovner iblandt på sofaen etter frokost. sover tilig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334998-hvorfor-sover-jeg-hele-tiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en jente Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 For meg høres det ut som du er deprimert ja. Men det er egentlig ganske forståelig med tanke på situasjonen din. Du er i din beste alder, og har ikke jobb og ikke noen dagrutine å følge. Slik kan du ikke fortsette. Da blir du bare enda mer tiltaksløs og bare "gir opp" å finne deg en jobb. Snakk med NAV, kontakt vikarbyråer. Start i en ende! Roma ble ikke bygd på en dag. Og ikke vær så kresen på jobber i starten. Jeg selv tok "drittjobber" da jeg var helt ung for å få penger. Er ung fremdeles altså, men nå har jeg jobba meg oppover. Det er få som starter med en kremjobb med en gang. Eller kanskje skal du ta deg mer utdanning hvis du føler at du mangler noe der? Kanskje orker du ikke et heltidsstudie, men kan noe deltid og jobbe litt ved siden av? Kom deg ut av hengemyra. Det er MASSE du går glipp av med å sove vekk tjueårene. Lykke til! Og som sagt, begynn i en ende. Du vil etter hvert føle deg mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334998-hvorfor-sover-jeg-hele-tiden/#findComment-2811553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trøtte meg83 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 For meg høres det ut som du er deprimert ja. Men det er egentlig ganske forståelig med tanke på situasjonen din. Du er i din beste alder, og har ikke jobb og ikke noen dagrutine å følge. Slik kan du ikke fortsette. Da blir du bare enda mer tiltaksløs og bare "gir opp" å finne deg en jobb. Snakk med NAV, kontakt vikarbyråer. Start i en ende! Roma ble ikke bygd på en dag. Og ikke vær så kresen på jobber i starten. Jeg selv tok "drittjobber" da jeg var helt ung for å få penger. Er ung fremdeles altså, men nå har jeg jobba meg oppover. Det er få som starter med en kremjobb med en gang. Eller kanskje skal du ta deg mer utdanning hvis du føler at du mangler noe der? Kanskje orker du ikke et heltidsstudie, men kan noe deltid og jobbe litt ved siden av? Kom deg ut av hengemyra. Det er MASSE du går glipp av med å sove vekk tjueårene. Lykke til! Og som sagt, begynn i en ende. Du vil etter hvert føle deg mye bedre. takk..det med jobb har vært veldig vanskelig. har en adhd diagnose som ødelegger en del. pleier fungere fint i en liten periode også detter jeg helt ut av det. men skal prøve. føles som om jeg allerede er 90.og bare venter på at livet sjkal ta slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334998-hvorfor-sover-jeg-hele-tiden/#findComment-2811575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimani Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 takk..det med jobb har vært veldig vanskelig. har en adhd diagnose som ødelegger en del. pleier fungere fint i en liten periode også detter jeg helt ut av det. men skal prøve. føles som om jeg allerede er 90.og bare venter på at livet sjkal ta slutt. Sånn Har jeg også hatt det. Jeg gledet meg faktisk til å komme på gamlehjem fordi livts krav da var slutt. Da kunne jeg bare vente på å dø. Sånn skal vi vel ikke ha det! Du er 26 år, det er ikke uvanlig at mennesker med ADHD får den depresjon (jeg har ikke det, men flere rundt meg har det). Jeg synes du bør kontakte din fastlege og fortelle han/henne om problemet. Så håper jeg du blir tatt på alvor. De kan kanskje henvise deg videre. Du trenger sikkert også litt oppfølging for å komme deg ut i arbeidslivet eller på skole. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334998-hvorfor-sover-jeg-hele-tiden/#findComment-2811589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellipse Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det høres ut som du er deprimert, ja...Som andre påpeker er det jo ikke så rart heller, når du ikke har noe meningsfullt å gjøre om dagene. Av egen erfaring kan jeg si at det er alfa og omega. I tillegg er det viktig med fysisk aktivitet, komme seg ut i friks luft hver dag og ha et sunt og regelmessig kosthold. Men det kan lett bli en ond sirkel det der; er jo ikke så enkelt å motivere seg for å leve sunt når en er nede. Har du sjekket at du ikke mangler jern el.l? Det er jo isåfall enn av de enklere tingene å rette opp i. Jeg sover også kjempemye, blir nesten litt skremt når jeg glatt kan sove i 16 timer og likevel være trøtt:-/ Men hos meg er det nok primært dårlig næringsinntak (pga. spiseforst.) og mangel på trening som er årsak til trøttheten. Så ta kontakt med legen din for helsesjekk, og nav som kan hjelpe deg med å finne noe du kan gjøre. Kanskje er det også en hobby du kan ta opp igjen/begynne med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334998-hvorfor-sover-jeg-hele-tiden/#findComment-2812347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.