Gå til innhold

Store, Stygge Hemmeligheter.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

14

• Lillemus

3

• Lotte :o)

3

• Colette

3

Mest aktive i denne tråden

Skammer du deg for ikke å like klassisk musikk?

Jeg elsker klassisk musikk, men har egentlig inntrykk av at det er jeg som er sær og burde "skamme meg". Det er vel mer akseptert å ikke like klassisk musikk enn å like det?

Hva som er mest akseptert kommer vel helt an på hvem du spør.

Litt til:

''Jeg stemte SV.

Jeg er ikke spesielt begeistret for klassisk musikk.

Jeg leser krim i stedet for Ibsen.''

På denne listen er det kun ting du velger å vektlegge negativt. I seg selv er de helt nøytrale.

Jeg vet det er jeg som "velger" å vektlegge det negativt. Spørsmålet er like mye hvorfor jeg "velger" det. Hva er det som gjør at jeg ser på det som negativt å stemme SV? Det kan jo ikke være politikken de fører, da ville jeg stemt noe annet.

Jeg vet det er jeg som "velger" å vektlegge det negativt. Spørsmålet er like mye hvorfor jeg "velger" det. Hva er det som gjør at jeg ser på det som negativt å stemme SV? Det kan jo ikke være politikken de fører, da ville jeg stemt noe annet.

Måten du har lært og valgt å redigere og filtrere din virkelighet på. Måten du har skaffet deg beliefs som er virkelige for deg.

Du kan begynne å sette spørsmålstegn ved de ulike "beliefene" vi alle har. Er denne sannheten i livet ditt en objektiv sannhet? Det er få ting som faktisk er det.

Redigerer du virkeligheten slik at du ser bare enkelte ting? Ser du lenge nok på alt som er blått i tilværelsen, vil du ikke merke det røde.

Har du skaffet deg et uhensiktsmessig filter som alt filtreres ufordelaktig gjennom?

Hvem er det som bestemmer at klassisk musikk er mer verdt enn danseband? Trenger man å vektlegge dem i det hele tatt i forhold til eget liv?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...