Gå til innhold

Skifte av innkapslet brystimplantat

Anbefalte innlegg

Jeg fikk byttet til mindre brystimplantater for 2 år siden. Det ene implantatet kapslet seg inn og brystet ble skjevt og hardt. For ett år siden byttet jeg implantatet på nytt, men dette ble også misformet. Nå har jeg fått råd om å ta ut implantet og være uten 1/2 år for så å sette inn nytt. Dette fordi de bakteriene som forårsaker innkapslingen og som skyldes den aller første operasjonen hos annen kirurg for mer enn 2 år siden, skal bli brutt ned og "forsvinne". Jeg visste ikke at innkapsling skyldes bakterier (?). Jeg har 5 spørsmål; 1) er det en vanlig framgangsmåte å være uten implantat i 1/2 år før man setter inn nytt, for å unngå innkapsling? 2) hvor mange operasjoner/forsøk vil jeg kunne forvente at klinikken gir meg uten ekstra kostnad? 3) hvis det neste implantatet bli mislykket, og jeg ønsker å fjerne begge implantatene, vil jeg da kunne få dekket kostnadene til den siste operasjonen i trygdesystemet? 4) er det vanlig at arrene ved brystreduksjon er ganske tydelige og at brystvorten ikke har en jevn rød farge rundt hele ytterkanten? 5) er det vanlig at brystvorten er stiv og "knoppet" hele tiden uavhengig av varme og sinnstilstand?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335022-skifte-av-innkapslet-brystimplantat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

1. Dette er nok ikke en vanlig benyttet metode, men kan kanskje være et forsøk verd.

2. . Det er vel vanlig at man får en revisjon gratis dersom det er nødvendig innen et halvt til ett år etter den første operasjonen men dette avhenger altså helt og holdent av hvilken avtale du eventuelt har med klinikken.

3. Dersom man har problemer med harde og smertefulle implantater, får man oftest dekket fjernelse av dem.

4. Dette er svært variabelt fra person til person. Hvis arrene er stygge, kan det i prinsippet forårsakes av to forhold, enten pasientens arvestoff (som kan være uheldig mht arrdannelse), eller uheldig utført operasjon.

5. Dette er ikke vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...