Gå til innhold

NHD: zyprexa, remeron virker på under ett døgn??

Anbefalte innlegg

Gjest zyprexaremeron

Jeg var hos fastlegen min i går og fant ut at jeg skulle begynne på zyprexa og remeron enda en gang til. Gikk på begge de to for fem måneder siden. Gikk på de i ca. fem måneder før der. Og grunen til jeg slutta er fordi jeg ikke merka noe efffekt. Dette er sprøtt: Jeg tok zyprexa og remeron om kvelden, og dagen etter når jeg våkna merka jeg stor forskjell på depresjonen min og tankekjøret. Ikke på den store angsten. Og da trodde jeg ikke at medisine virka siden de virka bare etter ett døgn. Vet jo at antidep og antipsykotika ikke virker før etter 2 til 3 uker. Og da synes jeg det var sprøtt at jeg merka forskjell dagen etter. Men nå skal jeg prøve på nytt. Og i går kveld tok jeg zyprexa og remeron og da jeg våknet opp i dag tidlig så merka jeg også stor forskjell på tanekjøret og på depresjonen. Og nå skjønner jeg ingenting siden det har hendt to ganger at jeg har merka etter under ett døgn.

Den første gangen som jeg slutta på så slutta jeg fordi jeg ikke merka effekt. Merka noe etter ett døgn men trodde det ikke var medisinen som ga effekten siden jeg har lest og hørt fra leger at det tar ca. to-tre uker. Så da trodde jeg kanskje at det var noe annet som gjorde meg bedre enn medisinene.

Men siden det har skjedd to ganger så er jeg sikker på at zyprexa og remeron som virker på meg under ett døgn. Rart. Men det stoppa der, ble ikke noe bedre etterhvert av medisinen. Merka ikke noe annet enn forskjell de to-tre dagene etter.

Og siden jeg ikke skjønte noenting sist jeg tok zyprexa og remeron sammen så prøver jeg igjen.

Og i går var jeg på apoteket for å hente ut medisinen. Og jeg glemte å si til fastlegen at han skulle stemple ikke genetisk bytte fordi jeg er redd for det. Redd det skal være feil. Når legen skriver ut zyprexa så vil jeg ha zyprexa og ikke ett annet merke selv om innholdet i medisinen er den samme.

Er Olanzapin det samme som zyprexa?

Tror du det kan komme effekt av disse medisinene under ett døgn for meg? Siden jeg opplevde det samme to ganger.?

Er jeg helt kokko i huet?

Er det farlig å gi ut de medisnene som er like som zyprexa.?

Jeg tør ikke å begynne med olanzapin, vil ha zyprexa.

Er redd for medisiner jeg. Vil ha zyprexa. Teit at når legen skrier ut zyprexa så får man en annen type medisin som jeg ikke vil ha. Har du opplevd pasienter som har merka effekt på medisiner under ett døgn? Er dette helt sprøtt? Jeg er kokko.

Fortsetter under...

Gjest tenker jeg

''Er Olanzapin det samme som zyprexa? Tror du det kan komme effekt av disse medisinene under ett døgn for meg? Siden jeg opplevde det samme to ganger.? Er jeg helt kokko i huet? Er det farlig å gi ut de medisnene som er like som zyprexa.? Jeg tør ikke å begynne med olanzapin, vil ha zyprexa.

''

Ja, det er det samme virkemiddelet. Jeg synes ikke du skal bry deg om at det det er generisk bytte. Og man kan nok merke raskt virkning på tankekjør ved oppstart at zyprexa. Det spiller ingen rolle om du tar det ene eller det andre. Så det er bare å fortsette å ta olanzapin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...