marmi07 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei, jeg er ei jente på 21 år, som sluttet på p piller i jaunar (i år) da jeg og samboeren min vil ha barn. dette tok da litt lenger tid enn vi hadde trodd, så det er like spennende hver eneste mnd.. Men, så hendte det noe rart, jeg hadde mensen vanlig, og det var helt greit, så bare 14 dager etter mensen kom det en ``brun blødning`` på tirsdagen, men var borte på torsdagen igjen. det så nesten ut som en ``slutt mensen`` hvis jeg kan forklare det slik? Så dette var jo ikke en vanlig mensen, bare så kort tid etter at jeg hadde hatt vanlig mensen... jeg rekna ut når den vanlige mensen skulle komme og fikk mensmurringer veldig lenge, så ventet jo at mensen skulle komme hver eneste dag, noe den ikke gjorde... etter 1,5 uke på ``overtid`` så kom den, og den varte i 5 dager, vanlig blod. (jeg har tatt 3 graviditets tesster men de har vist nei) men, det som er det rare er t puppene har blitt litt større, og jeg har fått TYDELIGE små prikker rundt brystvortene, som man veldig lett kan se, dette har jeg aldri hatt før. blir fort trøtt og orker veldig lite. er redd for å gå til legen og si dette med prikkene og det, da jeg ikke vil at han skal se på de, så spør derfor her i håp om hjelp.. samboeren min sier også at det er veldig rart. magen min har blitt tydelig større og jeg ser veldig gravid ut, så må gå å `holle inne`` magen hele tiden, slik at folk ikke skal tro/spør om jeg er gravid, jeg er veldig tynn til vanlig... håper du kansje kan hjelpe meg litt.. takk på forhånd nå venter jeg mensen til neste uke igjen, men har de siste 2 mnd, hatt utrolig med ``verk``/stikkninger nederst i magen... Håper npen kan hjelpe meg, og svare 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335034-gravid-noen-som-kan-svare/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg uroer meg litt over den "utrolige verken/stikningen" nederst i magen... Kanskje du bør sjekke deg for evt svangerskap utenfor livmoren? Hvordan slike svangerskap påvirker testene, vet jeg ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335034-gravid-noen-som-kan-svare/#findComment-2812029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mmmlo Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Du bør få tatt en skikkelig gravidtest og kanskje en ultralyd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335034-gravid-noen-som-kan-svare/#findComment-2812042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ckh2478 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hei Marmi! Dessverre er ikke mensen altid det sikreste bevis på om man er gravid eller ikke. Har man brukt p-piller i mange år trenger kroppen tid til å 'justere' seg. Det er veldig vanlig å ha (små) blødninger i begynnelsen av et svangerskap. Du har flere tegn som tyder på at du kan være gravid. For å være sikker bør du dra til legen din. Hvis du synes det er ekkelt å få legen til å se på brystvortene eller andre sted kan du vurdere å bytte lege. Tro meg, når du først har blitt gravid kan du ikke være pysete når det gjelder helsepersonell som ser på kroppen. Du kommer til å få innvendige undersøkelser osv, det hører med og er nødvendig for å sjekke om alt er i orden! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335034-gravid-noen-som-kan-svare/#findComment-2815916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marmi07 Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hei Marmi! Dessverre er ikke mensen altid det sikreste bevis på om man er gravid eller ikke. Har man brukt p-piller i mange år trenger kroppen tid til å 'justere' seg. Det er veldig vanlig å ha (små) blødninger i begynnelsen av et svangerskap. Du har flere tegn som tyder på at du kan være gravid. For å være sikker bør du dra til legen din. Hvis du synes det er ekkelt å få legen til å se på brystvortene eller andre sted kan du vurdere å bytte lege. Tro meg, når du først har blitt gravid kan du ikke være pysete når det gjelder helsepersonell som ser på kroppen. Du kommer til å få innvendige undersøkelser osv, det hører med og er nødvendig for å sjekke om alt er i orden! Lykke til! Hei og takk for svar Har vert hos legen for 2 dager siden, og forklart hvordan det ligger ann, da jeg har hatt så utrolig store smerter/stikkinger i nedre del av magen/på høyre siden. har tok en ultralyd men jeg er ikke gravid, så jeg lurer på hva som skjer.. ver jo sikkert på at jeg var, da alt er som det er, men går jo ut fra at legen vet besst... skulle hatt mensen på onsdag å i dag er det fredag, så får vente å se. legen mente at jeg kansje kunne hatt en spontan abort, siden mensen kom 1,5 uke for sent sist mnd, noe den ALDRI gjør... er fortsatt urolig for stikkingen/verk i magen, var redd jeg kunne være gravid utenfor livmoren, men det var heldigvis ikke det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335034-gravid-noen-som-kan-svare/#findComment-2816127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.