Gå til innhold

Jeg - en smugrøyker...

Anbefalte innlegg

Gjest undercover

Jeg og kjæresten har vært sammen med i drøyt to år. Han HATER røyk, og har gitt tydelig uttrykk for at han ikke vil at jeg skal røyke. Problemet er at jeg ikke klarer og slutte - ooog at han ikke vet at jeg røyker...

Er det galt ovenfor ham å smugrøyke? Det har ikke vært noe tema for å si det sånn, jeg røyker aldri når jeg er sammen med ham, jeg dusjer og skifter klær og holder meg fresh, røyker aldri inne osv.

Jeg har jo for så vidt ikke løyet for ham, han har aldri spurt om jeg røyker/har røkt.

Synspunkt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335055-jeg-en-smugr%C3%B8yker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ysah

7

• PieLill

4

• Lillemus

3

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest undercover

Dette vet du svaret på.

Ønsker du langvarig forhold med fyren? Eller leker du bare med han?

Å la han tro du er ikke-røyker slik du aktivt gjør, er å lyge.

Selvsagt ønsker jeg et langvarig forhold! Og jeg gjør det jeg kan for å klare å slutte.

Så langt har jeg klart å holde meg røykfri opp til 10-12 dager på det meste, og er like sint og skuffet over meg selv hver gang jeg ryker utpå igjen.

Gjest sjøstjerna

Selvsagt ønsker jeg et langvarig forhold! Og jeg gjør det jeg kan for å klare å slutte.

Så langt har jeg klart å holde meg røykfri opp til 10-12 dager på det meste, og er like sint og skuffet over meg selv hver gang jeg ryker utpå igjen.

Det er fare for at forholdet får seg en alvorlig knekk når han oppdager at du har holdt han for narr i drøyt to år.

Det virker som du er seriøs på at du ønsker slutte. Kanskje du kan bruke nikotin plaster (eller liknende)? Eller få noen piller hos legen? (vet ikke hvilke- men jeg har venner som sluttet røyke mens de gikk på noen reseptbelagte piller)

Annonse

Jeg har en venninne som nettopp har sluttet å røyke og hun er sjokkert over hvordan klær hun ikke har brukt på en stund stinker nå. Hun røykte veldig lite den siste tiden, alltid ute, pusset tenner og tygget tyggis etter hver røyk osv. Allikevel stinker altså klærne hennes! Og hår. Og hud.

Jeg tror kjæresten din må ha manglende luktesans om han ikke kjenner at du røyker.

Gjest undercover

Jeg har en venninne som nettopp har sluttet å røyke og hun er sjokkert over hvordan klær hun ikke har brukt på en stund stinker nå. Hun røykte veldig lite den siste tiden, alltid ute, pusset tenner og tygget tyggis etter hver røyk osv. Allikevel stinker altså klærne hennes! Og hår. Og hud.

Jeg tror kjæresten din må ha manglende luktesans om han ikke kjenner at du røyker.

Jeg dusjer. Vasker håret. Pusser tenner og tunge. vasker klærne. Og likevel så lukter jeg?

Gjest sjøstjerna

Ja, røykere lukter. Uansett om de tror det selv eller ikke.

Røykere- i alle fall de som røyker daglig- lukter. På bussen pleier det å komme ei dame som jeg absolutt ikke vil ha ved siden av meg. Kjenner røyklukten i det hun kommer betaler.

Annonse

Jeg synes det er tåpelig at du smugrøyker. Er han glad i deg må han vel godta deg selv om du ikke er perfekt. Vi har vel alle våre svakheter (hans er intoleranse??)

Etter at jeg slutta å røyke har jeg skjønt at det å smugrøyke er en dårlig ide fordi det nærmest er umulig å skjule det for en ikke-røyker.

Jeg tror det er vanskelig å slutte å røyke for andres skyld hvis man ikke selv er motivert. Hvis du har lyst til å bli overbevist om at du ikke går glipp av noe av verdi ved å slutte å røyke anbefaler jeg boka "Endelig ikke-røyker av Allen Carr".

Gjest undercover

Jeg synes det er tåpelig at du smugrøyker. Er han glad i deg må han vel godta deg selv om du ikke er perfekt. Vi har vel alle våre svakheter (hans er intoleranse??)

Etter at jeg slutta å røyke har jeg skjønt at det å smugrøyke er en dårlig ide fordi det nærmest er umulig å skjule det for en ikke-røyker.

Jeg tror det er vanskelig å slutte å røyke for andres skyld hvis man ikke selv er motivert. Hvis du har lyst til å bli overbevist om at du ikke går glipp av noe av verdi ved å slutte å røyke anbefaler jeg boka "Endelig ikke-røyker av Allen Carr".

Been there, done that...

Jeg dusjer. Vasker håret. Pusser tenner og tunge. vasker klærne. Og likevel så lukter jeg?

Ja, røyklukta sitter i huden, selv om du dusjer og har rent tøy. Når svigermor har vært hos oss på overnatting, så kjenner jeg røyklukt av puta (etter at jeg har tatt av putetrekket) etter hun har reist, og hun røyker bare ute, og ikke mye.

Gjest Røykedame

Ja, røykere lukter. Uansett om de tror det selv eller ikke.

Tja, det tror jeg ikke er en 100 % sannhet, gitt, siden nye mennesker stadig blir overrasket over at jeg røyker selv om de har vært mye - og tett - sammen med meg.

Så enten går det skrekkelig mange mennesker rundt med svært dårlig luktesans, eller så er det noen som er svært følsomme for lukter.

(Men jammen er det endel ikke-røykere som har sære odører også, da, men det er jo ikke slik vi snakker høyt om. He-he.)

hidi, the scorpion

Tja, det tror jeg ikke er en 100 % sannhet, gitt, siden nye mennesker stadig blir overrasket over at jeg røyker selv om de har vært mye - og tett - sammen med meg.

Så enten går det skrekkelig mange mennesker rundt med svært dårlig luktesans, eller så er det noen som er svært følsomme for lukter.

(Men jammen er det endel ikke-røykere som har sære odører også, da, men det er jo ikke slik vi snakker høyt om. He-he.)

''(Men jammen er det endel ikke-røykere som har sære odører også, da, men det er jo ikke slik vi snakker høyt om. He-he.)''

Er nødt til å være enig med deg;)

*hvisker forsiktig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...