Gå til innhold

Jeg - en smugrøyker...

Anbefalte innlegg

Gjest Røykedame

''men det snakkes jo som om alle røykere virkelig er stinkbomber - noe jeg ikke greier å være helt ubetinget enig i.''

Nei, røykere er sjelden enig i akkurat det ;P

Leste du hele innlegget mitt, egentlig?

Nå vet ikke jeg om du kjenner mange røykere, men jeg tipper du kjenner noen. Mener du virkelig at alle stinker?

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ysah

7

• PieLill

4

• Lillemus

3

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Leste du hele innlegget mitt, egentlig?

Nå vet ikke jeg om du kjenner mange røykere, men jeg tipper du kjenner noen. Mener du virkelig at alle stinker?

"Stinke" er jo et kraftig uttrykk, og det er skjønnsmessig hva en legger i det.

Ja, jeg kjenner flere røykere, og ja, jeg synes de lukter vondt. Men de færreste _stinker_ tross alt.

Gjest Røykedame

"Stinke" er jo et kraftig uttrykk, og det er skjønnsmessig hva en legger i det.

Ja, jeg kjenner flere røykere, og ja, jeg synes de lukter vondt. Men de færreste _stinker_ tross alt.

''Ja, jeg kjenner flere røykere, og ja, jeg synes de lukter vondt. Men de færreste _stinker_ tross alt.''

Mitt poeng nøyaktig. Noen stinker. Også av sure føtter eller andre ting også.

Og noen lukter bare noe. Hva som er vond lukt og ikke er også individuelt.

Hei! Vil anbefale deg på det varmeste å prøve Champix for å greie å slutte. Jeg har prøvd ALT i årevis, men dette virker i alle fall for meg.Flere i min familie har også greid å slutte med Champix, og ingen av oss har merket bivirkninger.

Er så godt å være ferdig med røykingen at jeg kan ikke få sagt det! Lykke til :D

Annonse

Det er avgassene fra røyk som er farlige, og de er ikke i håret/klærne til folk. De får man fra munnen, og da skal man være rimelig tett på - f.eks. dele seng.

Så at folk LUKTER røyk er ikke farlig for omverdenen, men det snakkes jo som om alle røykere virkelig er stinkbomber - noe jeg ikke greier å være helt ubetinget enig i.

Når det er sagt, så kjenner jeg også at noen lukter forferdelig røyk, virkelig surt og ille. Likeledes som endel lukter skikkelig fotsvette (det kaller jeg stinkbomber på ordentlig), noen lukter fjøs mens atter andre har drukna seg i parfymeflaska. Flesteparten av de menneskene jeg treffer (på buss, butikk osv.) lukter helt greit, om enn forskjellig.

''Det er avgassene fra røyk som er farlige, og de er ikke i håret/klærne til folk.''

Gasser har den egenskapen og komme seg frem stort sett over alt. Så de skadelige stoffene sitter i håret, klærne og alt hva de ellers kommer i kontakt med. Foreldre til barn som har luftveisproblemer, påfører ofte sine barn skade og forverret sykdom fordi de går med røyk i klærne sine.

I munnen og luftveiene er det så mye fuktighet at man faktisk har mindre avgasser derfra. Men kommer man nær nok munnen stinker det selvsagt ganske motbydelig.

Noen folk er så innrøkte i hår og klær at de skaper problemer for alle de kommer i nærheten av som ikke tåler røyk. Heldigvis er det et mindretall som stinker så til de grader at man knapt ville merket forskjellen om de i tillegg tente seg en røyk.

mvh

Synes ikke du er uaerlig om du röyker i smug., det angàr deg og ikke dere. Men det er nà min mening. Og det beste hadde nà vaert om du klarte à slutte, selvsagt, for din egen del.

Det angår i høyeste grad meg om min mann røyker. Det kan blant annet føre til at han får lungekreft og jeg blir enkte og alenemor.

Dessuten ville lukten gjort meg kvalm.

mvh

For noe tull, jeg har aldri rökt og har god luktesans; likevel har jeg aldri kunnet spore lukten av röyk pà min eks de gangene han klarte à holde seg röykfri i noen timer. Det sitter nok mer i psyken...

Jeg er litt forvirret i forhold til dette med røykere og hvorvidt de alle sammen lukter røyk/vondt eller ikke. Har aldri røkt selv, og synes i utgangspunktet det lukter vondt. Unngår å besøke folk som røyker inne hos seg selv, da jeg synes det er en belastning. Allikevel kunne jeg ikke kjenne røyklukt av mannen min når det hadde gått litt tid etter siste røyk. Syntes alltid han luktet godt - og ikke av røyk. Er usikker på om det var kjærligheten som blokkerte luktesansen, eller om røyklukten av en eller annen grunn ikke festet seg på ham slik det gjør på andre. Merkelig fenomen.

(Det hører med til historien at også en del andre mente at han ikke luktet røyk - bortsett fra akkurat mens han røkte og en liten stund i etterkant. )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...