Gå til innhold

Beholde bilder av eksen etc.

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet sammen med kjæresten. Siden vi begge har passert 30, har vi selvsagt litt fortid begge to.

Men mens min fortid i form av bilder og slikt er gjemt og glemt, er hans pent plassert i flere fotoalbum i bokhylla vår. Der er det haugevis av bilder av eksene hans. Hverdagsbilder, festbilder, feriebilder og bilder der de poserer pent sammen idylliske omgivelser av ymse slag. To av eksene har han også sporadisk kontakt med, i form av mail, SMS, julekort og slikt, og han hadde et knullekompis-forhold til den ene etter at det var slutt (men før vi ble sammen, altså..)

Hva ville dere ha syntes om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335059-beholde-bilder-av-eksen-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Dere har nettopp flyttet sammen.

Bilder etc... Etter hvert har dere laget eget album med bilder av dere. Og det er det dere evt viser frem ved besøk osv.

Både jeg og min mann har album fra "fortiden". Men etter hvert som stabelen av fellesalbum økte, måtte "fortiden" tas fra hyllene og gjemmes bort.

Mannen min har også bilder av ekser - har ikke kommet på å reagere på det. Han har et liv før meg og det har jeg også.

Mente ikke at JEG også har et liv før meg da.... he he - men før forholdet vårt.

Men bildene av eksene hans er jo ikke akkurat FRAMME.

Gjest kkkkkllll

Jeg synes ikke fotoalbumet hører hjemme i en stue når han har fått seg ny dame. Jeg synes han kunne ha tatt det opp på loftet eller noe.. gjemt det litt bort..

Man må jo tåle at kjæresten har hatt et liv før, men du trenger jo ikke bli minnet på det hver dag.

Annonse

Jeg hadde ikke likt det, og ville bedt han pakke det bort. Men det skal være sagt at han nok ikke tenker over bildene på samme måte som deg. Det er bare bilder liksom, mens vi jenter ofte gjør litt mer ut av det.

Jeg tror nok ikke han tenker på samme måte som jeg, hverken med bilder eller den kontakten som er dem imellom.

Det snakkes stadig (ikke minst her inne) om at man ikke skal overstyre partner og at man bør få ha sitt privatliv også i forholdet, og jeg vil jo ikke drive å gjøre livet surt for ham med å klage på dette. Samtidig så syns jeg ikke mine følelser/behov er mindre viktige enn hans. Og jeg syns dette er litt ugreit til tider...

Gjest sjøstjerna

Jeg synes ikke fotoalbumet hører hjemme i en stue når han har fått seg ny dame. Jeg synes han kunne ha tatt det opp på loftet eller noe.. gjemt det litt bort..

Man må jo tåle at kjæresten har hatt et liv før, men du trenger jo ikke bli minnet på det hver dag.

Man trenger jo ikke hver dag bla opp i gamle album som tilhører partneren...

Alle har en fortid og må få lov til å gjemme på minner fra denne. Bildene står ikke åpent framme, så du slipper å se dem. Jeg tror heller ikke kjæresten din tar fram albumene i tid og utide for å mimre? ;)

Jeg hadde ikke brydd meg i det hele tatt! Kjæresten din valgte deg fordi du var den beste for ham :)

Jeg synes nesten det er verre å gjemme bort slike ting...Da virker det jo som han har behov for å spare på minnene, men at dette må holdes skjult? Hvis eksen ikke betyr mer for ham og han stuer albumene bort på loftet, så kan han jo like godt kaste dem ;)

Albumene står nok framme fordi han har minner om steder og ting han har vært med på?

Spiller ingen rolle, har selv haugevis med bilder av eksen i album på soverommet (det er der jeg har bokhyllene mine). Vi var sammen i mange år og har to barn sammen så derfor vil jeg ikke kaste dem.

Tror sannelig en eske med kort og div. småstæsj fra bryllupet står øverst i klesskapet mitt også. Bryllupsalbumet er det eksen som har. :o) Det er ikke akkurat noe jeg tar frem og ser på hver uke, tror kanskje jeg har sett i den en gang siden jeg flyttet fra ham for snart 6 år siden, men vil ikke kaste den for ungene vil kanskje like å se i den etterhvert.

Gjest undercover

Spiller ingen rolle, har selv haugevis med bilder av eksen i album på soverommet (det er der jeg har bokhyllene mine). Vi var sammen i mange år og har to barn sammen så derfor vil jeg ikke kaste dem.

Tror sannelig en eske med kort og div. småstæsj fra bryllupet står øverst i klesskapet mitt også. Bryllupsalbumet er det eksen som har. :o) Det er ikke akkurat noe jeg tar frem og ser på hver uke, tror kanskje jeg har sett i den en gang siden jeg flyttet fra ham for snart 6 år siden, men vil ikke kaste den for ungene vil kanskje like å se i den etterhvert.

Jeg har barn med eksen, og kaster selvsagt ikke bilder og bryllupsalbum, av samme grunner som deg.

Han har ikke barn, men har like mye kontakt med ihverfall en av eksene som det jeg har. Og han har fotoalbumene stående i hylla på stua.

Annonse

Gjest av respekt for den andres følelser

Be mannen kaste ut alle bildene og begynne helt på nytt med deg og nye bilder og nytt liv.

Det gjorde vi fordi vi ønsket dette begge to.

Jeg mener at dette med bilder som skal vekk gjelder par som ikke har barn med andre. I tilfeller hvor man har fått barn så må man godta bilder for barnets sin skyld.

Gjest Akseptabelt

Vi har også bilder fra fortiden i album, som akkurat nå ikke står fremme pga. plassmangel. Når stua blir ferdig oppusset kommer nok albumene tilbake på plass, også med x-bilder inni.

Jeg hadde altså ikke hatt noe særlig problem med bildene, ei heller med julehilsner og sms.

Fordi: Min kjære har valgt å være sammen med meg. Det er hans valg. Han er fri til å gå om han vil, jeg holder ham ikke fanget. Dette vet han, og det er derfor helt og holdent hans valg å bli hos meg.

Og da stoler jeg på at det er meg han vil ha, ikke x'en.

Gjest Nickløsheletia

Jeg mener at dette med bilder som skal vekk gjelder par som ikke har barn med andre. I tilfeller hvor man har fått barn så må man godta bilder for barnets sin skyld.

Det er et urimelig krav. Du mener at par som har delt mange mange år sammen, skal kaste alle minner om de ikke hadde barn sammen?

Jeg kan ikke tenke meg noe som hadde gjort meg mer fornærmet enn om min mann (om han var en X) hadde kastet ut alle bildene fra alt vi har opplevd gjennom 20 år. Hadde følt akkurat det samme om vi ikke hadde hatt barn.

Mannen min har mange slide liggende av studentkjæresten sin på mørkloftet. Kunne ikke ramle meg inn be han kaste dem.

''Jeg mener at dette med bilder som skal vekk gjelder par som ikke har barn med andre. I tilfeller hvor man har fått barn så må man godta bilder for barnets sin skyld.''

Jeg synes ikke man skal ha bilder av eksen på hedersplassen over sofaen liksom (jeg har faktisk et selv av ham og ungene hengende på en veldig diskret plass i gangen!), men å kaste alle bildene fra livet før kjæresten!? No way. Jeg er sannelig glad min kjære er en tolerant mann med et stort hjerte. :o)

Dessverre har ikke han noen bilder fra sitt tidligere samboerforhold, men jeg har selv spurt andre i familien om jeg kunne få se bilder av henne og det har jeg fått.

Det er et urimelig krav. Du mener at par som har delt mange mange år sammen, skal kaste alle minner om de ikke hadde barn sammen?

Jeg kan ikke tenke meg noe som hadde gjort meg mer fornærmet enn om min mann (om han var en X) hadde kastet ut alle bildene fra alt vi har opplevd gjennom 20 år. Hadde følt akkurat det samme om vi ikke hadde hatt barn.

Mannen min har mange slide liggende av studentkjæresten sin på mørkloftet. Kunne ikke ramle meg inn be han kaste dem.

"Studentkjærestene" til min partner ligger ikke på loftet, men står i album etter album sentralt plassert i stua. I tillegg til at han har kontakt med et par av dem fremdeles.

Det kan jo være pga. en vond skilsmisse, men jeg har ingen interesse for å ha kontakt med eksen ut over det jeg må pga. felles barn.

Kanskje er det derfor det er litt ubehagelig til tider (men slett ikke hele tiden, altså) at han har de fremdeles er en liten del av livet hans? Da vi hadde vært sammen et år var vi på besøk hos et vennepar av ham ei helg. På forhånd sa han at jeg kom til å få møte en av eksene der. Det han ikke nevnte, var at hun var ei nær venninne av fruen i huset, og skulle bo der hele helga sammen med oss.

Gjest Nickløsheletia

"Studentkjærestene" til min partner ligger ikke på loftet, men står i album etter album sentralt plassert i stua. I tillegg til at han har kontakt med et par av dem fremdeles.

Det kan jo være pga. en vond skilsmisse, men jeg har ingen interesse for å ha kontakt med eksen ut over det jeg må pga. felles barn.

Kanskje er det derfor det er litt ubehagelig til tider (men slett ikke hele tiden, altså) at han har de fremdeles er en liten del av livet hans? Da vi hadde vært sammen et år var vi på besøk hos et vennepar av ham ei helg. På forhånd sa han at jeg kom til å få møte en av eksene der. Det han ikke nevnte, var at hun var ei nær venninne av fruen i huset, og skulle bo der hele helga sammen med oss.

Jeg forsto det og svaret mitt var heller ikke til deg. Det var mange års opphold fra han var sammen med studentkjæresten til han traff meg og disse bildene og disse bildene han lagt på mørkloftet før jeg kom inn i bildet.

I ditt tilfelle, ville jeg enkelt og greit sagt dette: Når tar jeg og rydder unna disse bildene og legger de på et mindre synlig sted (ikke kaste dem, for alle del), da jeg synes det er ubehagelig at de ligger der. Tror du ikke han vil respektere det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...