Gå til innhold

Beholde bilder av eksen etc.

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok ikke han tenker på samme måte som jeg, hverken med bilder eller den kontakten som er dem imellom.

Det snakkes stadig (ikke minst her inne) om at man ikke skal overstyre partner og at man bør få ha sitt privatliv også i forholdet, og jeg vil jo ikke drive å gjøre livet surt for ham med å klage på dette. Samtidig så syns jeg ikke mine følelser/behov er mindre viktige enn hans. Og jeg syns dette er litt ugreit til tider...

Jeg har alle mine album i stua, fordi jeg er en sytematisk person, og fordi min onkel lærte meg hvordan man lager flotte album. han var også en god fotograf og en sann estet, og jeg har moro av å lage album. de er min historie, de kommer kronologisk...og i stedet for å pakke dem vekk, er jeg noen ganger diskret og napper ut et par portretter av eksene mine... dersom det er en atletisk ung mann i badebukse på en eksotisk strand, kan jeg godt fjerne han , og erstatte akkurat det bildet med et nøytralt landskap fra samme turen, et postkort eller et kart over området. Det er ikke historieforfalskning - jeg bare endre vektinga litt!

Mannen min er ikke systematisk og limer ikke inn bilder noe sted. Han har dem på harddisken, og han tok med seg hundrevis av bilder inn i forholdet. Jeg har ikke brydd meg om å åpne de dokumentene på datamaskinen hans, og veit heller ikke hvor ofte han åpner dem selv. Sjeldent, tror jeg. Like sjeldent som jeg åpner albumene mine! I alle fall ikke så mye som en gang i året. men de står der. Han kan ikke bes om å slette bilder fra dataen sin, og min e album kan ikke brennes. Om han vil ha dem bort kan de stå i kjellerstua, men de er ikke i fokus noe oftere enten de står her deller der.

Jeg er litt sjalu, egentlig, men dette tar jeg helt greit: vi har våre bilder og kan se på dem eller la være. Vi kan ikke se inn i hverandres hod og vite hva den eller den eksen betydde for partneren en gang, annet enn at de kjente hverandre godt. En gang. Men det var før og nå er nå...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...