Gjest (Anonymous) Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Dette kan vel virke teit for alle de som sliter med å få barn.. men: Har jeg noen som helst mulighet for å bli sterilisert? Jeg er 23 år, har ikke barn. Verken jeg eller forloveden min ønsker barn, jeg misliker unger svært sterkt faktisk.. Problemet er at jeg ikke tåler p-piller. Har ustabil psyke, og pillene hjelper ikke akkurat. Kan jo nevne at jeg har prøvd ALLE, utenom diane.. Har akkurat slutta med yasmin. Har tidligere forsøkt p-sprøyta, men jeg fikk altfor kraftige bivirkninger. (blødde i 6 mnd, og ble deprimert) Legen min vil ikke sette inn hormonspiral, både pga psyken og det at jeg har mye plager med underlivet. (smerter og ubehag) Jeg tar ingen sjanse overhodet på å bli gravid, en abort er utelukket for meg. (er ikke mot abort, bare ikke passende for meg..) Pessar er for usikkert,det samme gjelder kondom.(som har sprukket 2x.) Tåler veldig dårlig angrepilla (tatt den 2 x tidligere v kondom-bruk). Har stridd i 2 1\2 år for å finne passende prev., og det føles ganske håpløst når ingenting passer meg. Alt rotet har ført til at jeg totalt har mistet lysta på sex, ikke så rart kanskje, med så mye stress og ubehagligheter det fører med seg. Jeg kan da ikke leve i sølibat 4 år til til p-pilla for mannfolka kommer?? (kondomer egner seg veldig dårlig i et forhold, og jeg blir kvalm av den forb... lukta! og stoler ikke lenger på dem.) Er lei av å ikke kunne bestemme over min egen kropp, jeg er tross alt fullstendig klar over alvorligheten ved sterilisering. Uansett om jeg (lite trolig) angrer når jeg er 30, vil jeg aldri MÅTTE ha en unge. Det finnes jo så mye annet. Ihvertfall en ting depresjonene har lært meg.. (lady-comp og alt det der er alt for usikkert. Har ingen regelmessig syklus.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33508-sterilisering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Hvis maner under 25 år og ønsker sterilisering må man (din lege) søke steriliseringsnemnden (fylkeslegen) om tillatelse. Det blir da en vurderingssak 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33508-sterilisering/#findComment-130237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.