Gjest lurerfæltpådette Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hvordan virker nozinan? Jeg så på felleskatalogen og da stod det: Psykoser preget av eksitasjon, uro, angst, spenning og irritabilitet. Abstinenssymptomer. Sterke smerter, enten alene, eller i kombinasjon med analgetika. Søvnforstyrrelser ved psykotiske tilstander. Og jeg har fryktelig mye uro,angst spenning og er fryktelig irretabel på alt og alle mennesker rundt meg. Sliter også med søvnforstyrrelser og det tar lang tid før jeg sovner. Nå går jeg på zyprexa og remeron og synes det ikke hjelper så mye. Kan jeg også ta nozinan i tillegg da? Eller går det ikke da? Hva betyr eksitasjon, søkte på internett men det stod bare masse om kjemi ol. så skjønte ikke noe. ? Og hva betyr analgetika? Går kombinsjonen zyprexa, remeron og nozinan sammen bra? så at nozinan er antipsykotika og det er også zyprexa. Gjør det noe? Remeron er antidepressiva. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MedicNerd Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Eksitasjon betyr uten hat jeg har noe god direkteoversettelse at man er overspent/hyperspent tror jeg .Uansett så kan du nok se på det som en form for uro. Analgetika betyr smertestillende. Hvis du sover dårlig, kan nozinan funke som sovemiddel. Min erfaring med det er ikke så god dessverre. Følte at søvnen ble veldig "kjemisk" av det - at jeg hadde "sovet uten å ha sovet." Det var liksom bare et svart hull uten at jeg følte meg noe uthvilt. Men en del andre har god effekt, så du kan høre med legen din. Om Zyprexa/Remeron virker dårlig synes jeg i seg selv det er nok til å ta opp med behandlende lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2812905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiller ingen rolle... Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''jeg har fryktelig mye uro,angst spenning og er fryktelig irretabel på alt og alle mennesker rundt meg. Sliter også med søvnforstyrrelser og det tar lang tid før jeg sovner.'' Kvitt deg med drittkjemikaliene du tar nå, og gå over til kun benzo + imovane. Denne kombinasjonen funker bedre enn noe annet for meg. Ubegripelig hvordan leger deler ut tunge antipsykotika som om det skulle være godteri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2812909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forhåndsvisning sendt Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''jeg har fryktelig mye uro,angst spenning og er fryktelig irretabel på alt og alle mennesker rundt meg. Sliter også med søvnforstyrrelser og det tar lang tid før jeg sovner.'' Kvitt deg med drittkjemikaliene du tar nå, og gå over til kun benzo + imovane. Denne kombinasjonen funker bedre enn noe annet for meg. Ubegripelig hvordan leger deler ut tunge antipsykotika som om det skulle være godteri. De jeg kjenner som har brukt benzo over lang tid virker avstumpet og kort i tankegangen. Tror ikke dette er noe bedre alternativ nei. I tillegg alle de som blir avhengige av benzo-preparater og må ha mere og mere, blander til slutt med alkohol osv. Skjønner godt legenes skepsis imot dette. Bruker AP selv jeg og har faktisk fått et mye bedre liv. Små doser og lite bivirkninger. Mennesker er forskjellige, ikke tro at alle reagerer likt på samme typen medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2812920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiller ingen rolle... Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 De jeg kjenner som har brukt benzo over lang tid virker avstumpet og kort i tankegangen. Tror ikke dette er noe bedre alternativ nei. I tillegg alle de som blir avhengige av benzo-preparater og må ha mere og mere, blander til slutt med alkohol osv. Skjønner godt legenes skepsis imot dette. Bruker AP selv jeg og har faktisk fått et mye bedre liv. Små doser og lite bivirkninger. Mennesker er forskjellige, ikke tro at alle reagerer likt på samme typen medisiner. ''I tillegg alle de som blir avhengige av benzo-preparater og må ha mere og mere, blander til slutt med alkohol osv. Skjønner godt legenes skepsis imot dette.'' At dosen stadig må økes er en myte. Det som skjer er at sløvheten avtar etter en tid og da faller mange dessverre for fristelsen til å ta stadig høyere dose. Dette er totalt unødvendig, da den angstdempende effekten ikke avtar i takt med den sederende effekten. Desverre er de fleste leger også uinformerte om dette faktumet. Det finnes nok av benzobrukere som klarer seg med den samme dosen livet ut. Når det gjelder avhengighet, snakk med noen som har gått på f.eks. SSRI over lengre tid og som har prøvd å slutte... Og de som ruser seg på piller og alkohol hadde uansettt ruset seg på bare alkoholen hvis de ikke hadde hatt pillene (dessuten kunne de bare gått og kjøpt seg en reseptfrie reisesyketabletter hvis de var ute etter å forsterke alkoholrusen). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2812944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Det er fullt mulig å bruke Nozinan i tillegg for å hjelpe på søvnen. Jeg vil dog heller anbefale at du forsøker først en økning enten av Zyprexa eller Remeron. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forhåndsvisning sendt Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''I tillegg alle de som blir avhengige av benzo-preparater og må ha mere og mere, blander til slutt med alkohol osv. Skjønner godt legenes skepsis imot dette.'' At dosen stadig må økes er en myte. Det som skjer er at sløvheten avtar etter en tid og da faller mange dessverre for fristelsen til å ta stadig høyere dose. Dette er totalt unødvendig, da den angstdempende effekten ikke avtar i takt med den sederende effekten. Desverre er de fleste leger også uinformerte om dette faktumet. Det finnes nok av benzobrukere som klarer seg med den samme dosen livet ut. Når det gjelder avhengighet, snakk med noen som har gått på f.eks. SSRI over lengre tid og som har prøvd å slutte... Og de som ruser seg på piller og alkohol hadde uansettt ruset seg på bare alkoholen hvis de ikke hadde hatt pillene (dessuten kunne de bare gått og kjøpt seg en reseptfrie reisesyketabletter hvis de var ute etter å forsterke alkoholrusen). Jeg reagerte faktisk med mere angst etterhvert som jeg brukte samme dose benzo. Måtte opp i større dose for å få vekk angsten. Har gått på de fleste anti-depressive og har ingen problemer med å slutte. Min mor, svigermor, flere venner har det akkurat på samme måten. Vi må vel konkludere med at mennesker er forskjellige :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest om benzo Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''I tillegg alle de som blir avhengige av benzo-preparater og må ha mere og mere, blander til slutt med alkohol osv. Skjønner godt legenes skepsis imot dette.'' At dosen stadig må økes er en myte. Det som skjer er at sløvheten avtar etter en tid og da faller mange dessverre for fristelsen til å ta stadig høyere dose. Dette er totalt unødvendig, da den angstdempende effekten ikke avtar i takt med den sederende effekten. Desverre er de fleste leger også uinformerte om dette faktumet. Det finnes nok av benzobrukere som klarer seg med den samme dosen livet ut. Når det gjelder avhengighet, snakk med noen som har gått på f.eks. SSRI over lengre tid og som har prøvd å slutte... Og de som ruser seg på piller og alkohol hadde uansettt ruset seg på bare alkoholen hvis de ikke hadde hatt pillene (dessuten kunne de bare gått og kjøpt seg en reseptfrie reisesyketabletter hvis de var ute etter å forsterke alkoholrusen). ''At dosen stadig må økes er en myte. '' Det der er bare tull. Du kan ikke skrive som om du vet alt om benzo, basert på egne opplevelser. Mange mennesker får toleranseabstinens, og går i en evig tilstand av abstinens etter en stund på samme dose. Jeg har vært en av dem. Likevel klarer jeg å holde to tanker i hodet på en gang. Det finnes sikkert dem som ikke gjør det også, selv om jeg og andre får toleranseabstinens. Jeg bruker ikke bare meg selv som mal.. Du får google og lese om toleranseabstinens da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiller ingen rolle... Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''At dosen stadig må økes er en myte. '' Det der er bare tull. Du kan ikke skrive som om du vet alt om benzo, basert på egne opplevelser. Mange mennesker får toleranseabstinens, og går i en evig tilstand av abstinens etter en stund på samme dose. Jeg har vært en av dem. Likevel klarer jeg å holde to tanker i hodet på en gang. Det finnes sikkert dem som ikke gjør det også, selv om jeg og andre får toleranseabstinens. Jeg bruker ikke bare meg selv som mal.. Du får google og lese om toleranseabstinens da. ''Du kan ikke skrive som om du vet alt om benzo, basert på egne opplevelser.'' Jeg bruker også mange andres erfaringer som basis. ''Mange mennesker får toleranseabstinens, og går i en evig tilstand av abstinens etter en stund på samme dose. Jeg har vært en av dem.'' ''Du får google og lese om toleranseabstinens da.'' Ja jeg kan google og lese om all mulig elendighet etter av bruk hvilket som helst medikament. Jeg har tatt omtrent alt som finnes av psykofarmaka, og det eneste jeg har kommet frem til som er verdt å bruke er benzo. Ikke spesielt attraktivt for meg med permanente hjerneskader, tardive dyskinesier, overvekt, diabetes, impotens, likegyldighet osv., så både AP og AD er uaktuelt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
spiller ingen rolle... Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg reagerte faktisk med mere angst etterhvert som jeg brukte samme dose benzo. Måtte opp i større dose for å få vekk angsten. Har gått på de fleste anti-depressive og har ingen problemer med å slutte. Min mor, svigermor, flere venner har det akkurat på samme måten. Vi må vel konkludere med at mennesker er forskjellige :-) ''Jeg reagerte faktisk med mere angst etterhvert som jeg brukte samme dose benzo. Måtte opp i større dose for å få vekk angsten.'' Bare den bedøvende og ruslignende følelsen i seg selv gir jo en sterkt angstdempende effekt i tillegg til den varige, mildere angstlindringen. Uansett så har det mye å si akkurat hvilken type angst man bruker medikamentet mot også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forhåndsvisning sendt Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 ''Jeg reagerte faktisk med mere angst etterhvert som jeg brukte samme dose benzo. Måtte opp i større dose for å få vekk angsten.'' Bare den bedøvende og ruslignende følelsen i seg selv gir jo en sterkt angstdempende effekt i tillegg til den varige, mildere angstlindringen. Uansett så har det mye å si akkurat hvilken type angst man bruker medikamentet mot også. Jeg fikk faktisk mere angst jo mere benzo jeg brukte, en helt annen angst enn det jeg opprinnelig tok dem for. Altså fikk jeg et nytt, stort problem. Vi mennesker er forskjellige. Om du tok en hjertemedisin og fikk store bivirkninger er det ikke sikkert det samme ville ha skjedd med meg. Man må kunne se lengre enn til sin egen navle. Gjelder forøvrig alle sider av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335117-nhd-nozinan/#findComment-2813110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.