Tinkebøtta Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er det noen der ute som har et fiks ferdig manus til adjektivhistorie på lager? Og som vil legge det ut her? Passende til jentebursdag 9 år. Hilsen bursdagsmamma som er ute i siste liten (som vanlig ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nei, den må du lage selv;o) Det morsomste er jo å få med alle navna på de som er tilstede. Histoorien trenger ikke være avansert i det heletatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adjektiver Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har ikke en fiks ferdig adjektivhistorie, men kanskje jeg kan hjelpe deg litt på vei... Du kan f.eks skrive noe sånt som dette: Hei alle _____ jenter! I dag er dere endelig kommet i bursdag til den ____ (navnet på jenta). Først kom den _____ (navn), så kom dere andre ____ barn ramlende inn en etter en. Den siste som kom var den ___ (navn). Vi har nå spist ____ pølser og ____ pølsebrød, drukket ____ brus, og hatt det hyggelig og ____ rundt bordet. Nå er det tid for litt ____ leker, og jeg har laget en ____ adjektivhistorie til dere. Håper dere synes det er gøy å finne på sånne ____ adjektiver! Iallefall en begynnelse... Finn helst på noe med de som ikke ble nevnt i innledningen også, slik at alle får et adjektiv knyttet til navnet sitt. Det er bare å bruke fantasien! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Har ikke en fiks ferdig adjektivhistorie, men kanskje jeg kan hjelpe deg litt på vei... Du kan f.eks skrive noe sånt som dette: Hei alle _____ jenter! I dag er dere endelig kommet i bursdag til den ____ (navnet på jenta). Først kom den _____ (navn), så kom dere andre ____ barn ramlende inn en etter en. Den siste som kom var den ___ (navn). Vi har nå spist ____ pølser og ____ pølsebrød, drukket ____ brus, og hatt det hyggelig og ____ rundt bordet. Nå er det tid for litt ____ leker, og jeg har laget en ____ adjektivhistorie til dere. Håper dere synes det er gøy å finne på sånne ____ adjektiver! Iallefall en begynnelse... Finn helst på noe med de som ikke ble nevnt i innledningen også, slik at alle får et adjektiv knyttet til navnet sitt. Det er bare å bruke fantasien! Takk for starthjelp :-) Jeg diktet i vei videre på dette og det ble veldig gøy og en etterlengtet fredelig stund under en ellers kaotisk fest..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.