Gjest skimamma uten anelse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Sønnen min er med i ski-klubben, og trener da langrenn. På sommeren løper de, sykler, og div mye annet. På hvilket alderstrinn er det vanlig at de vil bruke rulleski på våren/sommeren/høsten? Noen som har barn som driver med langrenn som vet når dette er vanlig. Det er vel greit om vi lar han gå på rulleski selv om de ikke trener det ennå? Så klart der det er trygt, på store flate åpne plasser. Han elsker å gå på ski, og vil så gjerne gå hele året. Men er litt redd for å la han prøve seg på rulleski for tidlig, og har som sagt null peil ang dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har egentlig ikke peiling, men fant dette: http://www.vardenski.no/filer/RULLESKITRENINGv08.doc Men jeg ville nok hørt med treneren lokalt, jeg tipper at ikke alle idrettslag tenker helt likt om dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skimamma uten anelse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har egentlig ikke peiling, men fant dette: http://www.vardenski.no/filer/RULLESKITRENINGv08.doc Men jeg ville nok hørt med treneren lokalt, jeg tipper at ikke alle idrettslag tenker helt likt om dette. Takk for svar. De har faktisk hatt et par 'økter' med rulleskitrening og skal ha et par til. Sønnen min var helt i ekstase etter disse øktene - for dette var gøy. Det er ikke lagt opp til at de skal ha egne ski på disse treningene - de får lånt. Men grunnen til at jeg lurte er at noen foreldre gikk helt i fistel når de skulle prøve seg på rulleski - kunne jo ikke finne på å gjøre dette. De er altfor unge. De vil nok gjerne sette en stopper for neste gang de skulle prøve seg på rulleski. Men de er som sagt på en åpen plass, en skolegård, hvor det er jevn asfalt og flatt. Det er klart de ikke har noe å gjøre ute på turveier hvor det går litt opp og ned på flere år. Tusen takk for svar. Og i følge linken din er de jo unge - de er 8-åringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Takk for svar. De har faktisk hatt et par 'økter' med rulleskitrening og skal ha et par til. Sønnen min var helt i ekstase etter disse øktene - for dette var gøy. Det er ikke lagt opp til at de skal ha egne ski på disse treningene - de får lånt. Men grunnen til at jeg lurte er at noen foreldre gikk helt i fistel når de skulle prøve seg på rulleski - kunne jo ikke finne på å gjøre dette. De er altfor unge. De vil nok gjerne sette en stopper for neste gang de skulle prøve seg på rulleski. Men de er som sagt på en åpen plass, en skolegård, hvor det er jevn asfalt og flatt. Det er klart de ikke har noe å gjøre ute på turveier hvor det går litt opp og ned på flere år. Tusen takk for svar. Og i følge linken din er de jo unge - de er 8-åringer. Sjekket websidene til mitt lokale idrettslag nå, de satser stort på langrenn. For noen år siden fikk de midler til rulleski-kjøp av en sponsor. De pengene ble brukt til å kjøpe inn ski som ble lånt ut til 12-13-årsklassen, slik at man skulle slippe å kjøpe egne så tidlig. Så jeg antar at de anbefaler seriøs rulleskitrening i omtrent den alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skimamma uten anelse Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Sjekket websidene til mitt lokale idrettslag nå, de satser stort på langrenn. For noen år siden fikk de midler til rulleski-kjøp av en sponsor. De pengene ble brukt til å kjøpe inn ski som ble lånt ut til 12-13-årsklassen, slik at man skulle slippe å kjøpe egne så tidlig. Så jeg antar at de anbefaler seriøs rulleskitrening i omtrent den alderen. Tusen takk for svar igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Min eldste har begynt med rulleskitrening i år. Han er i 12-årsklassen denne vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.