Gå til innhold

NHD, medisin spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente som sitter ganske så fast i en depresjon. Jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut av den, og føler jeg har prøvd det meste, uten at dette har hatt noen virkning.

Jeg har mange innleggelser bak meg, både akutt og noen lengre. Den siste for under en uke siden.

Jeg har diagnosene; bulimi, emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og bipolar 2. Jeg sliter også periodevis med alvorlig selvskading.

Medisiner jeg tar nå er 500mg Lamictal og 100mg Seroquel (for å bli trøtt på kvelden).

Jeg føler at dette ikke er nok. Jeg har mye hjelp rundt meg, men alikevel klarer jeg ikke komme meg ut av dette. Alt føles meningsløst og tungt. Jeg studerer, men akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom året. Har vært på skolen 2 ganger siden den begynte nå etter sommeren.

Jeg ser at om ikke et eller annet forandrer seg, så kan jeg glemme skolegang i år. Har også en hest som virker som et holdepunkt i virkeligheten og hverdagen. Dette er noe jeg VET at jeg liker å drive med, men selv denne klarer ikke å holde meg oppe nå.

Det jeg lurer på er om du tror at ECT eller Wellbutrin kunne være noe for meg? Jeg er litt skeptisk til ECT fordi det er en del som får problemer med kortidshukommelse, som jo ikke går så veldig godt overens med å lese pensum. Men på en annen måte, om ting ikke blir bedre, så blir det vel ikke så mye lest da heller.

I og med at jeg har en sf så er jeg jo også veldig opptatt av om Wellbutrin gir vektøkninger?

Jeg har tidligere prøvd Cipralex, Fontex og Efexor, uten at disse har hatt noen effekt. Det som virker best er Lamictalen, men jeg føler at den heller ikke gjør nok.

Store deler av tiden ligger jeg nok lavere enn de "friske" i stemningsleie. Og rett så ofte ligger jeg veldig mye lavere enn dette også. Denne gangen her har det vart veldig lenge, og jeg begynner å bli rimelig desperat.

Dette var litt kort fortalt. Håper på noen innspill.