Gå til innhold

Ingen problem i Norge akkurat...

Anbefalte innlegg

Gjest skinni binni

http://www.abcnyheter.no/node/96153

En Australier med Celebra parese vant retten til å sulte seg ihjel under en rettssak.

Hva med alle de eldre som dør som følge av underernæring på norske sykehjem?

Å hva med meg? Jeg har gått fra lett overvekt til undervekt på et år. Legen min har brukt to måneder før vi sammen ble enig om å søke behandling på et senter som behandler folk med spiseforstyrrelser. Det er snart en måned siden han skulle ha skrevet henvisningen. Var med legen for to uker siden og da var han i gang med henvisningen, og lovte å være ferdig med den til neste time som er 20. oktober.

Så tar det kanskje noen måneder før en får plass, og imellomtiden bruker jeg gjerne to timer på å psyke meg opp til å spise et eple i løpet av en dag.

Jeg har en BMI på 18,5 i dag. Er fortsatt i full jobb, men hva vil den og formeen være når henvisningen er sendt eller om 2-3 måneder? Kiloene renner av meg... Og jeg begynner å ligne et sjelett.

Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år.... Jeg føler meg komplett idiot når jeg sitter foran legen.... Å spise er så enkelt - men for meg like skummelt som å kaste seg utfor stup hver eneste dag.

Så føler det er motsatt i Norge. Retten til ikke å måtte sulte ihjel,

Om jeg blir alvorlig syk... vil jeg da kunne få medisinsk hjelp slik at jeg ikke dør? Hvor går grensen? Hvor tynn, dårlig må man bli før en får et mer effektivt tilbud? Eller er det ikke noe hjelp å hente i det hele tatt i landet vårt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335164-ingen-problem-i-norge-akkurat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Du har ansvaret for DITT liv!

''Kiloene renner av meg... Og jeg begynner å ligne et sjelett.''

Javel? Men da er det vel et skjelett du ønsker å være da?

Leste nylig på nettet at noen jenter i Danmark var medlem av en nettside hvor de sammen dyrket "guden Ana" (Ana=Anorexia)

og oppmuntret hverandre til ikke å spise og sånn.

Fagfolk begynte etter det å lure på om anorexi egentlig ikke er en sykdom, men en viljessak.

Og er det en viljesssak, må jo folk få lov til å gjøre hva pokker de vil for meg!

Gjest skinni binni

''Kiloene renner av meg... Og jeg begynner å ligne et sjelett.''

Javel? Men da er det vel et skjelett du ønsker å være da?

Leste nylig på nettet at noen jenter i Danmark var medlem av en nettside hvor de sammen dyrket "guden Ana" (Ana=Anorexia)

og oppmuntret hverandre til ikke å spise og sånn.

Fagfolk begynte etter det å lure på om anorexi egentlig ikke er en sykdom, men en viljessak.

Og er det en viljesssak, må jo folk få lov til å gjøre hva pokker de vil for meg!

Akkurat slike uttalelser som gjør at jeg skammer meg enda mer over at jeg ødelegger meg selv. Men hadde du turt å kaste deg utfor et stup? Slik er det faktisk for mange som har samme sykdommen. Å ja... jeg kaster meg utfor dette stupet hver dag, uten å kreve kreditt, trøst, ros eller back up fra andre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...