Gjest MayLynn Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan frigjør man seg fra sin beste venn når man vet at vedkommende er syk og kanskje egentlig ikke mener det? Du må frigjøre deg i tankene dine. Ikke la det personen sier gå inn på deg. Adresser det stygge han/hun sier tilbake til ham/henne i tankene dine - la det prelle av på din egen hjerne (bare tenk at det er piler mot en mur som du bygger rundt hodet ditt eller mellom deg og vedkommende) og tenk at det er den andre personen som har et problem. Prøve å oppfordre vennen din til å få hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335178-hvordan-takler-dere-%C3%A5-bli-devaluert/page/2/#findComment-2815550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvordan frigjør man seg fra sin beste venn når man vet at vedkommende er syk og kanskje egentlig ikke mener det? Tillegg - kom på en ting. Da jeg var yngre hadde jeg en "venninne" som hele tiden kom med små stikk og bemerkninger til meg. Prøvde å psyke meg ned. Hun skulle hele tiden konkurrere (vi drev med samme idrett - ikke lagspill). Jeg forstod at det betydde utrolig mye for henne å slå meg. Faren hennes hadde en bedre jobb en min far osv osv. Hun skulle altså hele tiden fremheve at hun var "bedre" enn meg. Men jeg lot alltid som om jeg ikke brydde meg (selv om det gikk noe inn på meg). Selvfølgelig medførte dette at jeg likte ekstra godt hvis jeg vant over henne i en konkurranse - må jo innrømme det :-) Jeg så for meg to tre som vokste på siden av hverandre. Jeg følte at hennes tre ville vokse høyere enn midt og vokse over mitt tre slik at mitt ikke kunne vokse. Men så tenkte jeg at jeg bygde en mur mellom de to trærne. Dermed kunne mitt tre vokse i mitt eget tempo og det jeg klarte klarte jeg uavhengig av henne. Hun kunne ikke bryte meg ned - hun hadde ingen makt over meg. Uansett hva andre mener og tenker så trenger du ikke å bry deg om det. Ikke la andres negative kommentarer få noen makt over deg. Hvis du ikke hadde hørt hva de sa så hadde du ikke følt deg anderledes? Hvordan kan en kommentar fra andre påvirke hvordan du føler deg? Jo fordi DU tillater det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335178-hvordan-takler-dere-%C3%A5-bli-devaluert/page/2/#findComment-2815559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.