Gå til innhold

Klump i underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest 20yearoldgirl

Hei! Har fått en klump i underlivet i en av de ytre kjønnslippene. Klumpen er på størrelse med en, noe flatklemt, ært. Klumpen er under huden, men huden har fått en blå/grå liten flekk. Har ikke kløe eller ubehag. Sykler mye og svetter da endel - kan dette ha noe å si? Har god hygiene og er nøye med vasking hver dag. Hva kan det være? Kan jeg gjøre noe for at det skal forsvinne selv eller må jeg oppsøke lege? Siden jeg ikke føler noe ubehag, er det da så farlig? Hilsen jente, 20 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335197-klump-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er det sikkert at de er på den ytre, tykke leppene og ikke den indre, tynne? Ut fra din beskrivelse tror jeg at det er en talgkjertel, evt. betennelse i en hårsekk (da vil den i de fleste tilfeller være øm). Det har ikke noe med renslighet å gjøre, men er tilstopning av en kjertelgang. Få legen til å se på det ved anledning, men det haster ikke. Du kan ikke gjøre noe selv for å få den bort.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS det at noe ikke er vondt, er ikke det samme som det er ufarlig, men i dette tilfelle tror jeg det er noe helt uskyldig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335197-klump-i-underlivet/#findComment-2813779
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...