Gjest villevi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Han velger ikke henne i enhver situasjon, da hadde ikke hun følt seg nedprioritert. Og at han ikke er villig til å snakke med henne om det, bare si at han ikke vil velge henne om han blir bedt om å ta et valg, er å presse henne opp i et hjørne. Ingen i et forhold/ekteskap velger den andre i enhver situasjon, hvis du mener at det betyr at du skal skrote ditt eget liv og egne interesser den dagen du får en partner. I de aller fleste forhold vil det oppstå situasjoner hvor vi kanskje føler at det burde gjøres omprioriteringer for at begge parter skal finne det tilfredstillende. Og her er det feil at det skal komme til at en person skal TVINGES til å gjøre det den andre ønsker. La oss snu det på hodet og jeg skrev et innlegg her om at mannen min KREVER at jeg skal slutte å treffe mine venninner for han føler seg nedprioritert. Han vil at jeg skal prioritere hjem, barn og han og ofre alt jeg har utenfor døren, hvis ikke elsker jeg han ikke nok. Hva tror du svarene her inne til meg ville vært hvis jeg spurte hva jeg skulle gjøre? Jeg vil tro det ville lyde noe i nærheten av: Han er for dominerende, slikt hadde jeg aldri jeg funnet meg i, DUMP HAN, ta med deg barna og lev livet ditt! Og der er vi ved kjernen i dette slik jeg ser det. Vi gjør gjerne ting av kjærlighet (altså kunne jeg ofret en jentekveld hvis jeg gjorde det fordi jeg ønsket det og vi sammen kom frem til at det var for mye tid med venninner, men ikke fordi han tvang meg og ba meg velge mellom han eller venninnene mine.) Tvang derimot dreper kjærligheten og lever du i et forhold/ekteskap hvor du tilstadighet må gi avkall på ting som gir deg glede vil du til slutt si takk for meg hvis du blir stilt overfor ultimatumet: Bli hos meg eller gå, hvis bli hos meg betyr å leve fengslet. Med andre ord er TVANG et virkemiddel man ikke skal ta i bruk i kjærligheten. At man uttrykker sine ønsker om endring i en dialog er for meg noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335217-er-venninnen-viktigere-enn-kj%C3%A6resten/page/2/#findComment-2820103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Må ha veldig mye dautid i hverddagen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Den moderne, umdne, norske kvinnens 1. Bud: "Du skal ikke ha andre interesser enn meg." Så flott et svar fra en "fagperson". Du er en svært så umoden figur selv all den tid du farter rundt på alle fora her inne med, som Niccola så kjekkt sier det, den røde prikken, og kaster ut personlige svar i hytt og pine. Og det litt lave blikket du har på "den norske kvinne", og det litt høye blikket du har på deg selv skinner litt vel mye igjennom synes jeg. Tror nok du hadde gjort deg best som en vanlig privatperson her inne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335217-er-venninnen-viktigere-enn-kj%C3%A6resten/page/2/#findComment-2821328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.