vill Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Kjære doktor! Nå har det gått tre måneder siden jeg fødte for første gang. Fødselen gikk fint, men barnet ble forløst med tang. Jeg hadde en dyptliggende rift innvendig som måtte sys i tillegg til at jeg ble klipt og sydd utvendig. Jeg har vært plaget av smerter i mellomkjøttet etter fødselen. Smertene har mer eller mindre gitt seg nå, men jeg kjenner dem fortsatt om jeg klemmer på mellomkjøttet. Problemet er at jeg ikke klarer å ha samleie - det gjør for vondt. Heldigvis har jeg en forståelsesfull mann som ikke har presset seg på etter fødselen. Vi har kjørt ”mitt løp”. Jeg har utsatt å prøve med samleie helt til nå, fordi jeg trodde kanskje jeg ville klare det nå når det ikke gjorde så vondt lengre. Men nei, det gjør vondt i mellomkjøttet i tillegg til at det er vondt under forsøk på inntrengning. Det føles som om det er noe som blokkerer litt, nærmest som en jomfruhinne. Er det normalt? Hvor ”normalt” er det å vente så lenge med sex etter fødselen?? Jeg lurer på om det lønner seg å vente enda lengre eller om det blir bedre når vi får prøvd å ”utvide” skjeden litt. På 6-ukerskontrollen så det helt fint ut, men det gjorde også veeeeeldig vondt. Som du sikkert skjønner er det veldig viktig for oss å få avklart om dette er en vanlig "tilstand". Venter spent på svar. Hilsen vill 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33523-greier-ikke-%C3%A5-gjennomf%C3%B8re-samleie-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 En forklaring kan være at slimhinnene er tørr på grunn av hormonmangel. Prøve med Ovesterinkrem i skjeden, det skader ikke melk eller barn. Hvis det ikke hjelper bør du henvises til fødeavdelingen for vurdering av arret. Iblant kan en nerve være kommet i klemme og man må rette litt på arret. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33523-greier-ikke-%C3%A5-gjennomf%C3%B8re-samleie-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-130241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.