Gå til innhold

Trenger menn sin mening...(og jenter)

Anbefalte innlegg

Gjest jeg forstår ikke mannen

Jeg kom med et sikkert typisk jentete og dessverre dumt spørsmål til min kjære i går. Jeg sa til han at hvis han hypotetisk var singel, ville han da vurdert å bli sammen med X(en venninne av meg). Da sa han at det blir et like hypotetisk svar. Men han sa, "Ja hun ser jo helt normal ut og virker for meg hyggelig".

I det han sa det fikk jeg en slik ekkel følelse. Og hvem vet, kanskje hadde jeg bare godt av det som fikk et ærlig svar på et dumt spørsmål. For han og jeg har vært sammen 2 år nå og hatt det kjempefint sammen. Planlegger å få barn også.

Men litt av grunnen til at jeg spurte han om dette er at jeg føler meg i blant usikker på meg selv. Og siden jeg vet at denne venninnen er singel, og at jeg har lagt merke til at hun har begynt å sminke seg masse når hun skal treffe meg og typen... ja da begynner jeg å lure litt. Hun bruker ikke å sminke seg slik hvis jeg og hun alene skal på kino liksom. Det irriterer meg. FInner jeg ut at hun er ute etter min samboer, skal hun kjapt bli hivd ut av min omgangskrets i hvert fall.

Hva synes dere?? Var kjæresten min litt "slem" som svarte på en sånn måte? Jeg vet ikke hvordan jeg skal tenke om det. Som sagt har han ikke gjort noe som gjør at jeg har grunn til å tvile på hans kjærlighet til meg.

Men jeg tenker litt slik at... skal JEG føle meg spesiell for han hvis han hadde vurdert alle jenter som ser grei ut og oppfører seg bra som en potensiell kjæreste hvis han var singel. Jeg ønsker jo å føle meg som en litt spesielt utvalgt for han.

huffff hjelp meg! Jeg blir mer lei meg til mer jeg tolker og grubler rundt dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335260-trenger-menn-sin-meningog-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skulle han svart, da? Du satte ham i en ganske håpløs situasjon. Om han hadde svart at nei, "henne ville jeg aldri blitt sammen med" ville han jo snakket stygt om venninnen din, og det hadde jo også blitt "feil".

Han er ikke singel. Det er deg han har valgt å være sammen med. Om venninnen din er "ute etter ham" eller ikke er helt irrelevant. Ikke lag problemer av noe som ikke er et problem.

Gjest Aktive valg!

For det første: Spør da ikke om slike ting om du ikke tåler svaret! Hva skulle han svart, da? "Nei, hu er jo heeeelt forferdelig" eller noe sånt? Hva hadde ikke du da tenkt om venninna di?

Når man er i et forhold, så får man det mye, mye hyggeligere om man tenker at den man er sammen med faktisk har tatt et aktivit valg - og er sammen med den han/hun vil. Hele livet består av aktive valg.

Når vi er på byen og blir sjekket opp, så har vi et valg å ta: Enten la seg rive med, eller takke pent nei og gå hjem til den man deler kjøkkenbord med.

Så lenge din mann bor sammen med deg, så må du forvente at det er deg han vil ha.

''Og hvem vet, kanskje hadde jeg bare godt av det som fikk et ærlig svar på et dumt spørsmål.''

Jeg er enig i den vurderingen. Du konstruerte situasjonen og fikk et svar ut fra det.

''Var kjæresten min litt "slem" som svarte på en sånn måte? ''

Det synes jeg slett ikke. Ville du heller han skulle løyet eller vridd seg unna?

''Men jeg tenker litt slik at... skal JEG føle meg spesiell for han hvis han hadde vurdert alle jenter som ser grei ut og oppfører seg bra som en potensiell kjæreste hvis han var singel.''

Det synes jeg er å strekke svaret hans litt vel langt. Hvis han hadde vært en rundbrenner, hadde dere vel ikke vært sammen så lenge. Hvis han virkelig ser på alt kvinnelig som potensielt kjærestemateriale, har du jo god grunn til å føle deg spesielt utvalgt.

Han hadde ikke særlig mange muligheter for å svare "riktig" på det spørmålet, vel? Hvis han hadde mumlet noe og nektet å svare, hadde du begynt å lure på om de har noe på gang, og hvis han hadde svart at nei, hun er jo både stygg og sprø, hadde du visst at han løy for deg.

Hun er DIN venninne, så neste gang får du spørre henne. Jenter er flinkere til å svare langt, innviklet og tilfredsstillende på slike tåkeproblemstillinger.

For ordens skyld, jeg er kvinne, ikke spesielt sjalu av meg, og godt voksen og ferdig med all "vanskelig" tenåringstankegang.

For det første: Spør da ikke om slike ting om du ikke tåler svaret! Hva skulle han svart, da? "Nei, hu er jo heeeelt forferdelig" eller noe sånt? Hva hadde ikke du da tenkt om venninna di?

Når man er i et forhold, så får man det mye, mye hyggeligere om man tenker at den man er sammen med faktisk har tatt et aktivit valg - og er sammen med den han/hun vil. Hele livet består av aktive valg.

Når vi er på byen og blir sjekket opp, så har vi et valg å ta: Enten la seg rive med, eller takke pent nei og gå hjem til den man deler kjøkkenbord med.

Så lenge din mann bor sammen med deg, så må du forvente at det er deg han vil ha.

Fornuften min er helt enig med deg. Skulle bare blitt litt mer sikker på meg selv. Er brent fra tidligere forhold. Det er vanskelig å tro at det virkelig er min tur denne gang med mannen i mitt liv. Noe dritt må liksom skje føler jeg innerst inne.

Takk for klokt svar!

Annonse

Hjelpes meg... Nei, han svarte ærlig på noe du spurte om. Hvorfor i all verden spurte du om noe sånt da?! Hvis du ikke er sikker på at du takler svaret du får så bør du vel ikke spørre, i alle fall ikke om noe som er så hypotetisk og uviktig som det der.

Gjest Aktive valg!

Fornuften min er helt enig med deg. Skulle bare blitt litt mer sikker på meg selv. Er brent fra tidligere forhold. Det er vanskelig å tro at det virkelig er min tur denne gang med mannen i mitt liv. Noe dritt må liksom skje føler jeg innerst inne.

Takk for klokt svar!

Vet du, framtida aner vi heldigvis ingenting om. Du kan gå ut døra i dag og bli overkjørt. DET er dritt, det, men det tenker vi jo ikke over, sant?

Kjærlighetslivet er likeens. Man aner ikke hva morgendagen bringer, derfor må man i grunnen nyte øyeblikket.

Ung og usikker og med dårlig erfaring - ja, det er vanskelig. Men bestem deg. Stå foran speilet og si "Han har valgt meg, han har valgt meg".

Du holder han ikke innesperret, gjør du vel? Han kan jo reise når han vil? Ergo, han velger deg. Han velger å bo sammen med deg. Det er kun dagen i dag du vet noe om. Og du - kanskje _du_ møter en i morgen som du faller pladask for? Tror du han bekymrer seg for det?

Aktive valg, vennen, aktive valg! :-)

''Og hvem vet, kanskje hadde jeg bare godt av det som fikk et ærlig svar på et dumt spørsmål.''

Jeg er enig i den vurderingen. Du konstruerte situasjonen og fikk et svar ut fra det.

''Var kjæresten min litt "slem" som svarte på en sånn måte? ''

Det synes jeg slett ikke. Ville du heller han skulle løyet eller vridd seg unna?

''Men jeg tenker litt slik at... skal JEG føle meg spesiell for han hvis han hadde vurdert alle jenter som ser grei ut og oppfører seg bra som en potensiell kjæreste hvis han var singel.''

Det synes jeg er å strekke svaret hans litt vel langt. Hvis han hadde vært en rundbrenner, hadde dere vel ikke vært sammen så lenge. Hvis han virkelig ser på alt kvinnelig som potensielt kjærestemateriale, har du jo god grunn til å føle deg spesielt utvalgt.

Han hadde ikke særlig mange muligheter for å svare "riktig" på det spørmålet, vel? Hvis han hadde mumlet noe og nektet å svare, hadde du begynt å lure på om de har noe på gang, og hvis han hadde svart at nei, hun er jo både stygg og sprø, hadde du visst at han løy for deg.

Hun er DIN venninne, så neste gang får du spørre henne. Jenter er flinkere til å svare langt, innviklet og tilfredsstillende på slike tåkeproblemstillinger.

For ordens skyld, jeg er kvinne, ikke spesielt sjalu av meg, og godt voksen og ferdig med all "vanskelig" tenåringstankegang.

Enda et veldig klokt svar. Jeg trenger å få slike tilbakemeldinger.

Sant det du sier at uansett hva han hadde svart så hadde det liksom blitt feil.

Skulle bare vært litt mer sikker på meg selv. Jeg skulle ikke brydd meg om venninnen min sniker på samboeren min heller. Ikke irritert meg, bare kuttet henne ut som venninne hvis jeg får mistanken bekreftet. Men hun er liksom så forsiktig i fremgangsmåten. Har en følelse at hun har en skjult agenda.

Igjen takk for svar. Håper jeg blir ferdig med slike tanker en gang jeg også.

Hjelpes meg... Nei, han svarte ærlig på noe du spurte om. Hvorfor i all verden spurte du om noe sånt da?! Hvis du ikke er sikker på at du takler svaret du får så bør du vel ikke spørre, i alle fall ikke om noe som er så hypotetisk og uviktig som det der.

Huff, ja jeg vet det var et helt koko spørsmål. Men det kom jo ut da. Og svaret plager meg litt, selv om jeg vet at jeg la opp til det selv.

Sukk...

Takk for tilbakemelding!

Vet du, framtida aner vi heldigvis ingenting om. Du kan gå ut døra i dag og bli overkjørt. DET er dritt, det, men det tenker vi jo ikke over, sant?

Kjærlighetslivet er likeens. Man aner ikke hva morgendagen bringer, derfor må man i grunnen nyte øyeblikket.

Ung og usikker og med dårlig erfaring - ja, det er vanskelig. Men bestem deg. Stå foran speilet og si "Han har valgt meg, han har valgt meg".

Du holder han ikke innesperret, gjør du vel? Han kan jo reise når han vil? Ergo, han velger deg. Han velger å bo sammen med deg. Det er kun dagen i dag du vet noe om. Og du - kanskje _du_ møter en i morgen som du faller pladask for? Tror du han bekymrer seg for det?

Aktive valg, vennen, aktive valg! :-)

Noe sier meg at du har mye peil på kognitiv tenking. Og det er et tema som interesserer meg mye :)

Nå er jeg ikke direkte pur ung. Har fylt 30, men i et langt tidligere forhold ble jeg tråkket på og krenket. Det har medvirket til at min selvfølelse ikke alltid er på topp når det kommer til forhold. Er jeg nok liksom. Hvorfor er jeg nok for han. Med andre ord, spørsmål en aldri vet sikkert svaret på.

Jeg liker deg! :) Takk for klokt svar.

Huff, ja jeg vet det var et helt koko spørsmål. Men det kom jo ut da. Og svaret plager meg litt, selv om jeg vet at jeg la opp til det selv.

Sukk...

Takk for tilbakemelding!

*Hehe* Vi har vel alle stilt partneren idiotiske spørsmål en eller annen gang. :o)

Kjøp en blomsterbukett til ham i dag, gi ham et stort kyss og fortell ham at du elsker ham! :o)

Gjest Aktive valg!

Noe sier meg at du har mye peil på kognitiv tenking. Og det er et tema som interesserer meg mye :)

Nå er jeg ikke direkte pur ung. Har fylt 30, men i et langt tidligere forhold ble jeg tråkket på og krenket. Det har medvirket til at min selvfølelse ikke alltid er på topp når det kommer til forhold. Er jeg nok liksom. Hvorfor er jeg nok for han. Med andre ord, spørsmål en aldri vet sikkert svaret på.

Jeg liker deg! :) Takk for klokt svar.

Tusen takk, men jeg har overhode ingen peiling på kognitiv tankegang - vet ikke hva det betyr, faktisk, men jeg har også lignende erfaring som deg fra et tidligere forhold. Og da jeg møtte han jeg nå har vært gift med i en årrekke, sleit jeg vanvittig til å begynne med - og da måtte jeg ta noen valg her i livet.

Så min "livsvisdom" er selvoppøvd. He-he. Måtte gjøre noe med min egen hverdag for å greie å ha et godt liv.

Håper du greier å snu hue, for dette foregår jo bare hos deg. Og snakk med mannen din. Det hjelper! :-)

Annonse

Herre-min-jesus som dere jenter av og til skal tolke og overtolke.

Han var ikke slem som svarte, men du var dum som spurte.

Hehe. Takk jeg trengte den, og er dessverre klar over det. Men tankene mine blir litt hyper i blant. Og det er vondt.

Herre-min-jesus som dere jenter av og til skal tolke og overtolke.

Han var ikke slem som svarte, men du var dum som spurte.

Når du sier "dere jenter", så legg merke til at nesten alle som har svart i tråden er kvinner, og at vi er enstemmig enige i at hun overtolker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...