Gå til innhold

Trenger menn sin mening...(og jenter)

Anbefalte innlegg

Når du sier "dere jenter", så legg merke til at nesten alle som har svart i tråden er kvinner, og at vi er enstemmig enige i at hun overtolker :)

Dere er flinke til å se det hos andre, men når det kommer til dere selv, så setter dere i gang:-)

Fortsetter under...

Dere er flinke til å se det hos andre, men når det kommer til dere selv, så setter dere i gang:-)

Ja, slik er alle kvinner, bortsett fra kona di. Selvfølgelig.

Akkurat som at alle menn er følelsesmessig avstumpede, ikke klarer å stryke sine egne klær, bare roter om de har ansvar for barn og blir sinte for den minste ting. Sånn er alle menn. Bortsett fra akkurat min samboer, da. For han er helt spesiell og fantastisk for sitt kjønn...

Akkurat som at alle menn er følelsesmessig avstumpede, ikke klarer å stryke sine egne klær, bare roter om de har ansvar for barn og blir sinte for den minste ting. Sånn er alle menn. Bortsett fra akkurat min samboer, da. For han er helt spesiell og fantastisk for sitt kjønn...

;-)

*lol*...du lar deg alltid provoserer.

Annonse

Har var ikke slem men ærlig. Ærlighet er bra selv om det kan såre. Kanskje han er en type som vil være sammen med noen uansettt om han føler noe eller ikke bare de er ok? Eller kanskje han ikke har særlig følelser? Jeg kan forstå din reaksjon. Noen er jo sammen med noen selv om de ikke er forelsket i den andre, har hørt om flere tilfeller om det. Høres jo litt kjedelig ut men trenger jo ikke være noe galt i det. Det kan jo godt hende at typen din har følt eller føler mye for deg da. :)

Vel, dette er vel i kategorien spørsmål man bare skal la være å stille..

Av samme typen som: "ser jeg tykk ut i denne kjolen?".."Syns du andre kvinner er penere enn meg?" "Drømmer du av og til om andre?" osv. Man stiller et spørsmål, og det finnes bare ett svar som er "godkjent"..

Hva skulle han svart, da? Du satte ham i en ganske håpløs situasjon. Om han hadde svart at nei, "henne ville jeg aldri blitt sammen med" ville han jo snakket stygt om venninnen din, og det hadde jo også blitt "feil".

Han er ikke singel. Det er deg han har valgt å være sammen med. Om venninnen din er "ute etter ham" eller ikke er helt irrelevant. Ikke lag problemer av noe som ikke er et problem.

Jeg synes kameratene til min mann er både hyggelige, kjekke og pene men ingen av de hadde vært min type om jeg var singel. Mulig jeg er kresen men jeg ville heller ikke likt om min syns at min mann hadde kunnet vært sammen med alle mine veninner om han var singel. Da ville ikke jeg følt meg som en helt spesiell for ham.

HeHe... Ler ikke av deg, men ler fordi du minner meg på en episode for maaaaange år siden. Nygifte og forelskede flyttet vi inn i et nabolag med en haug med jevnaldrende folk. Spørsmålet mitt lød som følger: (i samme idiotiske kategori som ditt). "Hvis du ikke var gift med meg, men skulle valgt deg en av de andre damene her i nabolaget, hvem hadde det blitt"? Skjønn og ærlig svarte han: "Grethe" (fiktivt navn), jeg ville ihvertfall ikke hatt "Jenny". Sallan som jeg angret på at jeg hadde spurt. Fikk jo masse å gruble på. Og tok meg i å sammenligne meg med disse to i mange år etterpå ;)

Som som mange klokelig har sagt lenger nede i tråden: IKKE spør spørsmål du ikke er moden for å høre svaret på. Stakkars mannen din hadde ikke rare valget når du spurte ham, men synes absolutt at du skal gi ham kred for å svare som han gjorde.

Det jeg liker minst i denne historien, er at du en plass sier at du føler at din venninne har en skjult agenda. Da må jeg spørre: Hva slags venninne er dette? Jeg vet fra meg selv at jeg ikke hadde orket å ha en venninne som jeg fryktet hadde en (skjult) agenda i forhold til min kjære. Du får ta deg en runde med deg selv og spørre om dette er noe du koker opp i hodet ditt pga dårlig selvfølelse eller om dette virkelig har noe for seg. Uansett utfall ligger et stykke arbeid foran deg.-

. Kan forresten anbefale boken "Selvfølelse nå!" - Mia Törnblom.

Noe sier meg at du har mye peil på kognitiv tenking. Og det er et tema som interesserer meg mye :)

Nå er jeg ikke direkte pur ung. Har fylt 30, men i et langt tidligere forhold ble jeg tråkket på og krenket. Det har medvirket til at min selvfølelse ikke alltid er på topp når det kommer til forhold. Er jeg nok liksom. Hvorfor er jeg nok for han. Med andre ord, spørsmål en aldri vet sikkert svaret på.

Jeg liker deg! :) Takk for klokt svar.

Jeg veit akkurat hva han SKULLE ha svart. For dette var jo et kodet spørsmål! Egentlig lurer du ikke så veldig på hva han syns om venninne A eller B, du lurer på hva han syns om DEG. Kodete spørsmål er ikke noe for menn, de kan ikke dekode sånt.

Svaret skulle ha vært slik: "Jeg gir vel beng i Grethe/Sigrun/Ingeborg (hva nå din venninne heter) - det vil si, hun er sikkert grei nok, men dette blir helt hypotetisk, for sånn som jeg føler det nå er det ingen andre kvinner som interesserer meg eller tenner meg på noe vis. Det er deg jeg har fokus på."

Men siden en mann ikke kan dekode ditt skjulte indre spørsmål, bør du ikke spørre som du gjør. I stedet burde du spørre: "Kan ikke du si noe vakkert til meg, sånn at jeg føler meg bedre? For det er mye inni meg som forteller meg at jeg ikke er bra nok for deg. Men hvis du bekrefter meg i ord og handlinger, vil jeg en dag kanskje lære å stole på deg - og meg selv - og føle tillit og trygghet i dette forholdet."

Annonse

Noe sier meg at du har mye peil på kognitiv tenking. Og det er et tema som interesserer meg mye :)

Nå er jeg ikke direkte pur ung. Har fylt 30, men i et langt tidligere forhold ble jeg tråkket på og krenket. Det har medvirket til at min selvfølelse ikke alltid er på topp når det kommer til forhold. Er jeg nok liksom. Hvorfor er jeg nok for han. Med andre ord, spørsmål en aldri vet sikkert svaret på.

Jeg liker deg! :) Takk for klokt svar.

Jeg veit akkurat hva han SKULLE ha svart. For dette var jo et kodet spørsmål! Egentlig lurer du ikke så veldig på hva han syns om venninne A eller B, du lurer på hva han syns om DEG. Kodete spørsmål er ikke noe for menn, de kan ikke dekode sånt.

Svaret skulle ha vært slik: "Jeg gir vel beng i Grethe/Sigrun/Ingeborg (hva nå din venninne heter) - det vil si, hun er sikkert grei nok, men dette blir helt hypotetisk, for sånn som jeg føler det nå er det ingen andre kvinner som interesserer meg eller tenner meg på noe vis. Det er deg jeg har fokus på."

Men siden en mann ikke kan dekode ditt skjulte indre spørsmål, bør du ikke spørre som du gjør. I stedet burde du spørre: "Kan ikke du si noe vakkert til meg, sånn at jeg føler meg bedre? For det er mye inni meg som forteller meg at jeg ikke er bra nok for deg. Men hvis du bekrefter meg i ord og handlinger, vil jeg en dag kanskje lære å stole på deg - og meg selv - og føle tillit og trygghet i dette forholdet."

Som man roper i skogen, får man kongler i munnen.

Du tok fram den indirekte fiskestangen for å få anerkjennelse og bekreftelse. Han gav deg et direkte svar. Slik de fleste redelige menn ville gjort.

Du har vel alt funnet ut at det er dumt å stille spørsmål du ikke vil vite svaret på?

;-)

En bedre måte å bygge selvtillit og trygghet på er å føre logg og gruble over alle de fine tingene han gjør for deg, sammen med deg. Alt pent han sier til deg og om deg. Alt som bekrefter at du er nummer en for ham. Og at du på en ikke-klengete måte viser ham at han er nummer en for deg.

Husk det gode, glem det leie.

mvh

Gjest jeg forstår ikke mannen

HeHe... Ler ikke av deg, men ler fordi du minner meg på en episode for maaaaange år siden. Nygifte og forelskede flyttet vi inn i et nabolag med en haug med jevnaldrende folk. Spørsmålet mitt lød som følger: (i samme idiotiske kategori som ditt). "Hvis du ikke var gift med meg, men skulle valgt deg en av de andre damene her i nabolaget, hvem hadde det blitt"? Skjønn og ærlig svarte han: "Grethe" (fiktivt navn), jeg ville ihvertfall ikke hatt "Jenny". Sallan som jeg angret på at jeg hadde spurt. Fikk jo masse å gruble på. Og tok meg i å sammenligne meg med disse to i mange år etterpå ;)

Som som mange klokelig har sagt lenger nede i tråden: IKKE spør spørsmål du ikke er moden for å høre svaret på. Stakkars mannen din hadde ikke rare valget når du spurte ham, men synes absolutt at du skal gi ham kred for å svare som han gjorde.

Det jeg liker minst i denne historien, er at du en plass sier at du føler at din venninne har en skjult agenda. Da må jeg spørre: Hva slags venninne er dette? Jeg vet fra meg selv at jeg ikke hadde orket å ha en venninne som jeg fryktet hadde en (skjult) agenda i forhold til min kjære. Du får ta deg en runde med deg selv og spørre om dette er noe du koker opp i hodet ditt pga dårlig selvfølelse eller om dette virkelig har noe for seg. Uansett utfall ligger et stykke arbeid foran deg.-

. Kan forresten anbefale boken "Selvfølelse nå!" - Mia Törnblom.

Hehe... morsomt. Du har prøvd samme greia tidligere tydeligvis.

Får ta å bla i den boka tenker jeg. Men jeg må få sagt at jeg ikke er en klengete "elsk meg og kos med meg hele tiden" type. Men jeg har enkelte dager der jeg er litt sår. Og da koker det rare ting i det hodet mitt.

Kloke mennesker her inne på forumet altså!

Herre-min-jesus som dere jenter av og til skal tolke og overtolke.

Han var ikke slem som svarte, men du var dum som spurte.

Ja det var et dumt spørsmål, er enig i det. Men når der ligger en liten sånn ekkel tanke, og en føler seg litt ekstra sårbar en dag.. da kan slikt gleppe ut... Jeg skal vel bare være glad at han svarte ærlig.

Hovedproblemet er vel kanskje med hun litt klengete venninna mi. Om ho har en skjult agenda vet jeg i hvert fall hva jeg skal gjøre med ho. Inviterer seg selv med på konsert som jeg og han skal på og greier. Skikkelig frempå. I hvert fall med fortenna(åh jeg bare måtte skrive det der;) )

Her er bare så mange smarte mennesker her inne på forum! Det er SÅ deilig å få en kommentar fra noen som ikke kjenner meg.

:) Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...