Gå til innhold

Uvanlig blødning

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdejente21

Hei! Jeg er ei jente på 21 år som har hatt fast følge i fire. Har gått på p-pillen i mange år, og ikke hatt noen problemer med det. Utenom enkelte mellomblødninger som helsesøstra mente var helt normale. I den siste tiden har jeg imidlertid begynt å blø når jeg er seksuelt opphisset. Trodde i starten at det var pga rifter i skjeden som ble revet opp under samleie, men det skjer også uten fingring/penetrering. Hva kan være årsaken? Er det noe jeg burde bekymre meg for? Det varer riktignok ikke lenger enn ett døgn, men det er både plagsomt og skremmende. Vær så snill og hjelp meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335336-uvanlig-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være en blødning fra livmorhalsen, det er ikke uvanlig når man går på p-pille. Det skyldes gjerne det man betegner som ’ektopi’, rikelig slimhinne på utsiden av livmorhalsen. Det er helt ufarlig. Litt rart det du beskriver at det kan komme blødning utenom samleie ved opphisselse, det kan jeg ikke forklare. Uansett, så synes jeg at du skal få en sjekk av livmorhalsen hos legen, altså en gynekologisk undersøkelse. Gå til fastlegen. Så vil du sikkert bli helt beroliget.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...