Gjest Vet ikke helt! Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Hva er din ærlige mening om mannfolk som får seg damer fra Thailand,er det helt okey? Tenker på dette for tiden siden min bror lurer på det,selv mener jeg det er litt "kjøp og salg",men jeg vet sikkert ikke nok om det. Vil ikke være fordomsfull heller :-) 0 Siter
Gjest slik jeg ser det Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg har inntrykk av at mannfolk som skaffer seg thaidamer, omtrent bestiller det de vil ha via sjekkesteder på nettet. Eller drar til thai om plukker ut en kvinne av tjue som står på geledd. Disse mennene er ofte uattraktive for vestlige damer, enten pga utseende, og/eller verdier. Eller de er komplette einstøinger som bor langt uti huttaheiti. Og thaidamene på sin side, virker ikke særlig kritiske på hvem de gifter seg med, omtrent før de har møtt hverandre. Men det finnes selvsagt unntak. 0 Siter
Speak Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det første jeg tenker er jo at dette er mannfolk som ikke får seg kvinnfolk. Men det er sikkert ikke alltid riktig. Uansett så tror jeg det blir en del problemer med så forskjellige kulturer. 0 Siter
Gjest shunyata Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det er ikke no verre enn å skaffe seg dame fra Bjærum eller Sverige...så lenge intensjonen er god... Jeg vet om flere ekteskap med damer fra Østens land som fungerer faktisk bedre enn mange norske... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg tenker mitt om dem som omtaler damer fra Thailand som "thaidamer". 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg vet om flere slike forhold hvor det er kjærlighet i utgangspunktet, men ser også en del forhold der jeg synes synd på kvinnen for det er ganske tydelig at hun rett og slett er hentet hit. Så jeg er nok litt forutinntatt ofte når jeg ser slike par. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg er generelt skeptisk til mennesker som drar til et bestemt land for å finne seg dame. Hvorfor akkurat Thailand? Årsaken er sannsynligvis enkel: Som mann fra vesten har vi draget på noe sånt som 90 % av jentene vi møter i Thailand. Jeg er ikke skeptisk til menn generelt som får seg dame i Thailand, Russland eller hvor det måtte være, men jeg er skeptisk til menn som ikke forstår hvorfor vi har så ufattelig draget på thaidamer, samt menn som velger seg ut et land, enten landet er Thailand eller Sverige, og bestemmer seg for å finne seg dame i akkurat dette landet. Hvor idiotisk høres det ikke ut å skulle dra til akkurat Sverige for å finne seg akkurat en svenske? At målet med turen er å finne seg en svensk dame man etter hvert kan gifte seg med? Og det er til og med uten enorme kulturforskjeller, her kulturforskjeller de færreste har begrep om før de sitter der med skjegget i postkassa. Etter noen turer til Thailand, og etter en del omgang med menn i thaiforhold, finnes det to typer menn som gifter seg med thaidamer. 1. Helt normale menn. 2. Den typen menn de fleste tenker på dersom aldersspriket er høyt og vekta til gubben i overkant. Mitt inntrykk er at det er ganske mange nummer 2. Ikke utseendemessig, men holdningsmessig. Jeg har ikke fått noen fordommer av å være i Thailand. De fleste thai-farang-parene jeg har møtt på er i nogenlunde samme aldersgruppe, mennene som styrer med kvinnfolk i barmiljøene er stort sett unge menn på vanlig ferie, og mannfolka er ikke av typen som ikke klarer å finne seg noe i sine hjemland, men etter å ha lest på diverse thailandsforum med mengder av thaigifte i et par år, har fordommene definitivt kommet. Det er noe med holdningene til en urovekkende høy andel av disse mennene som er vanskelig å svelge. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 100% ærlig - jeg tenker at dette er en mann som ikke kan få seg dame hjemme........ 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg synes ikke noe om Thai damer og enda mindre om mannfolka som henter de! På min arbeidsplass er det mange som finner seg en ektefelle i østen og jeg har ennå tilgode og se at de lever sammen etter 5-6 år. Kjærlighet nevnes det her, tror ikke den strekker seg lengre enn til lommeboka. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg synes ikke noe om Thai damer og enda mindre om mannfolka som henter de! På min arbeidsplass er det mange som finner seg en ektefelle i østen og jeg har ennå tilgode og se at de lever sammen etter 5-6 år. Kjærlighet nevnes det her, tror ikke den strekker seg lengre enn til lommeboka. ''Kjærlighet nevnes det her, tror ikke den strekker seg lengre enn til lommeboka.'' Så det er altså aldels utenkelig for deg at en mann fra vesten og en kvinne fra østen kan falle for hverandre og være sammen av kjærlighet? Ikke rart disse parene møter mange fordommer... 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Kjærlighet nevnes det her, tror ikke den strekker seg lengre enn til lommeboka.'' Så det er altså aldels utenkelig for deg at en mann fra vesten og en kvinne fra østen kan falle for hverandre og være sammen av kjærlighet? Ikke rart disse parene møter mange fordommer... Unntak finnes nok, men alle de forholdene jeg kjenner til er noe de økonomiske grunnene sterkere enn kjærligheten. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Hva er din ærlige mening om mannfolk som får seg damer fra Thailand,er det helt okey?'' Dette er ikke en mening som jeg liker å lufte i full offentlighet, men siden du spør direkte så velger jeg likevel å svare. Jeg ser på norske mannfolk som "importerer" thai-damer (eller russerdamer, eller hvor de nå enn kommer fra) som tapere som ikke klarer å skaffe seg en norsk kjæreste som vanlige norske menn gjør. Gjerne litt utenfor normalen, bor gjerne hjemme hos mor eller er såpass innbarket ungkar at ingen norske damer gidder å være sammen med vedkommende. 0 Siter
nick Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Hva er din ærlige mening om mannfolk som får seg damer fra Thailand,er det helt okey?'' Dette er ikke en mening som jeg liker å lufte i full offentlighet, men siden du spør direkte så velger jeg likevel å svare. Jeg ser på norske mannfolk som "importerer" thai-damer (eller russerdamer, eller hvor de nå enn kommer fra) som tapere som ikke klarer å skaffe seg en norsk kjæreste som vanlige norske menn gjør. Gjerne litt utenfor normalen, bor gjerne hjemme hos mor eller er såpass innbarket ungkar at ingen norske damer gidder å være sammen med vedkommende. Det er faktisk en ganske stor andel norske damer som finner seg utenlandske menn, faller de i samme kategorien? 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det er faktisk en ganske stor andel norske damer som finner seg utenlandske menn, faller de i samme kategorien? Har ikke noen spesielt høye tanker om dem heller, nei... i tillegg til at jeg synes dem er ganske dumme siden dette ofte dreier seg om menn fra muslimske land. Ja, jeg vet det er fordommer så det suser - men som sagt, på direkte spørsmål svarer jeg. Dette er ikke meninger jeg lufter til vanlig... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 ''Hva er din ærlige mening om mannfolk som får seg damer fra Thailand,er det helt okey?'' Dette er ikke en mening som jeg liker å lufte i full offentlighet, men siden du spør direkte så velger jeg likevel å svare. Jeg ser på norske mannfolk som "importerer" thai-damer (eller russerdamer, eller hvor de nå enn kommer fra) som tapere som ikke klarer å skaffe seg en norsk kjæreste som vanlige norske menn gjør. Gjerne litt utenfor normalen, bor gjerne hjemme hos mor eller er såpass innbarket ungkar at ingen norske damer gidder å være sammen med vedkommende. Etter å ha frekventert diverse thaiforum i noen år har jeg inntrykk av at nesten samtlige thaigifte tidligere har vært gift i Norge, og de er ikke mindre velykka enn andre hva jobb og liv angår. Det er som ellers blant menn: Alt fra trygda til karrieremillionærer. Men jeg har inntrykk av at veldige mange av dem har tidligere generasjoners syn på kvinnerollen, noe som gjør thailendere attraktive. For dem er familien nummer 1, før jobb og karriere, mens de opplever at norske kvinner i stor grad har gått bort fra sine tradisjonelle roller, og nærmer seg menn hva fokus på jobb og karriere og stressfaktorer angår. Den gjengse oppfatninga blant dem er at dette ikke er positivt, og de har valgt Asia, ikke tatt det fordi de ikke kan få noe annet. Norske kvinner er ikke, grunnet dagens "moderne kvinner", attraktive for dem. Mange av dem har også dårlige erfaringer med norske kvinner på forhånd, og har til slutt gått lei. Ja - og den mindre korrekte holdningen til svært mange av dem: Norske kvinner ser i stadig større grad ut som feite julegriser. Jeg tviler for øvrig på at det finnes mange menn i Norge som ikke kan finne seg dame her, så jeg tror den generaliseringa er noe lettbeint. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Etter å ha frekventert diverse thaiforum i noen år har jeg inntrykk av at nesten samtlige thaigifte tidligere har vært gift i Norge, og de er ikke mindre velykka enn andre hva jobb og liv angår. Det er som ellers blant menn: Alt fra trygda til karrieremillionærer. Men jeg har inntrykk av at veldige mange av dem har tidligere generasjoners syn på kvinnerollen, noe som gjør thailendere attraktive. For dem er familien nummer 1, før jobb og karriere, mens de opplever at norske kvinner i stor grad har gått bort fra sine tradisjonelle roller, og nærmer seg menn hva fokus på jobb og karriere og stressfaktorer angår. Den gjengse oppfatninga blant dem er at dette ikke er positivt, og de har valgt Asia, ikke tatt det fordi de ikke kan få noe annet. Norske kvinner er ikke, grunnet dagens "moderne kvinner", attraktive for dem. Mange av dem har også dårlige erfaringer med norske kvinner på forhånd, og har til slutt gått lei. Ja - og den mindre korrekte holdningen til svært mange av dem: Norske kvinner ser i stadig større grad ut som feite julegriser. Jeg tviler for øvrig på at det finnes mange menn i Norge som ikke kan finne seg dame her, så jeg tror den generaliseringa er noe lettbeint. Jeg tviler ikke på det du skriver i det hele tatt, og har da også innrømmet at dette er fordommer fra min side - men det ble nå engang spurt om hva vi tenkte om det:-) 0 Siter
fyrlykt Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 En ting er i allefall sikkert, det går rimelig kjapt i svingen fra de møtes til de er gift. Jeg synes det er vondt å tenke på at de kommer til Norge med store forhåpninger og at mange blir skuffet. De har ikke norsk-kunnskaper, de kjenner ikke til norsk kultur. Et par som jeg vet om har giftet seg med menn som tidligere har mishandlet sine partnere. Hvordan skal de kunne søke hjelp, de vet sikkert ikke at det er forbudt å mishandle sin partner i dette landet. Forhåpentligvis er de fleste tilfreds og lever med en snill mann. De som jeg ser gifter seg med thai-damer er menn som har levd som ungkarer i årevis uten å få napp hos norske damer. De kan jo være både snill og god og toppen av lykken for en thai-dame som ønsker seg til Norge 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Denne dokumentaren er ganske interessant: http://www.youtube.com/watch?v=PDMqpcNVwYM 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg tviler ikke på det du skriver i det hele tatt, og har da også innrømmet at dette er fordommer fra min side - men det ble nå engang spurt om hva vi tenkte om det:-) Er vel naturlig å tenke sitt. Tenker mitt jeg også når jeg ser enkelte, spesielt eldre menn med langt yngre damer, eller veldig overvektige menn med den reima, men jeg har sett langt mindre til disse enn hva jeg trodde før jeg tok min første tur. Mine fordommer mot dem er egentlig ikke fordommer. Jeg ser det jo selv, men det går sjelden/aldri på dette med eldre menn/yngre damer, eller menn som ikke finner noe bedre. Det går derimot på holdningene deres, spesielt hva likestilling angår, men jeg forstår jo også at det ikke er mye eldre enn meg man skal være for å være vant til en helt annen type kvinner enn dagens. 0 Siter
Gjest det er så tragisk Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Jeg har inntrykk av at mannfolk som skaffer seg thaidamer, omtrent bestiller det de vil ha via sjekkesteder på nettet. Eller drar til thai om plukker ut en kvinne av tjue som står på geledd. Disse mennene er ofte uattraktive for vestlige damer, enten pga utseende, og/eller verdier. Eller de er komplette einstøinger som bor langt uti huttaheiti. Og thaidamene på sin side, virker ikke særlig kritiske på hvem de gifter seg med, omtrent før de har møtt hverandre. Men det finnes selvsagt unntak. Syns d er så tragisk,hvorfor ikke finne seg en her hjemme? Vi er snart ikke fler igjen. Ikke fortell meg at det er love, de kan jo hverken norsk eller engelsk disse damene,så hvordan i all verden kan noen kalle det kjærlighet. Tull og tøys er min mening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.