Gjest har dem like mye kunnskap? Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Hvordan kan en psykiater være like god på samtalebehandling som en psykolog, når psykiateren i hovedsak jobber med medisin? 0 Siter
Gjest varierer Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Det er ikke alle psykiatere som jobber bar emed medisin. De jeg har gått hos har jobbet psykodynamisk i en årrekke., og har erfaring og utdannelse deretter. 0 Siter
Gjest Elise20 Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Så vidt jeg vet har psykologer mange års utdannelse i sitt felt, mens psykiatere kun har et 2 måneders kurs etter de er utdannet lege. 0 Siter
Orio Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Så vidt jeg vet har psykologer mange års utdannelse i sitt felt, mens psykiatere kun har et 2 måneders kurs etter de er utdannet lege. Psykiatere er leger som har spesialisert seg i psykiatri, det er slett ikke snakk om noe to måneders kurs. Spesialiseringen tar fem år, det er krav til antall kurstimer, til hva slags avdelinger de skal ha jobbet på osv. 0 Siter
Helmi Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Så vidt jeg vet har psykologer mange års utdannelse i sitt felt, mens psykiatere kun har et 2 måneders kurs etter de er utdannet lege. ''Så vidt jeg vet har psykologer mange års utdannelse i sitt felt, mens psykiatere kun har et 2 måneders kurs etter de er utdannet lege.'' For noe sprøyt... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Her var det mye ukunnskap. http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1872373 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.