Gå til innhold

Lager du alltid middag mannen din liker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• candyqueen_83

10

• Lillemus

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda

Nå liker samboeren min det meste av mat, svært lite kresen i matveien.

Men det er en ting han absolutt ikke liker, og det er torskerogn. Og det synes jeg er nydelig i februar når vi får fersk torskerogn og skrei. Han spiser verken torskerogn eller skrei. Men dette har jeg en eller tre ganger når jeg får det ferskt i februar. Da smører han seg som oftest en brødskive eller fler, eller lager seg egen middag. Vi andre koser oss med rogn.

Enig på begge punkt! :-)

Virker forresten som Jenny Jensen ble fornærmet over noe da de var hjemme hos henne, for i går skulle hun "ta" Svein... eh.... nei jeg mener Nikis, og i kveld så laget hun et kjempenummer av vaflene.

Svein er vel fetteren det? :)

Annonse

Hvem har bestemt at absolutt DU skal servere all maten da? Du jobber jo like mye eller kanskje til og med mer enn ham?

Du har tydeligvis skjemt ut mannen din på matfronten og det er jammen på tide å få ham til å innse det selv, hvis det ikke allerede er forsent. Han oppfører seg jo som om dere skulle hatt en kontrakt på matlagingen din.

Sett foten ned. Stå på ditt. Evt omfordel arbeidsoppgavene i heimen og bytt på hvem skal lage maten. Dette skal du ikke finne deg i.

Jeg ville ikke likt den adferden du beskriver.

Hadde nok sagt både det ene og det andre om dobbeltmoral og å være et dårlig eksempel for sine barn.

Det er greit nok å ikke like en type mat så godt. Men voksne som surmuler ved bordet blir ganske uspiselige. Gjør han slik når han er hjemme hos sin mamma også?

;-)

mvh

Gjest Shira :o)

Hyggelig at du er enig med meg :)

Matretten er potetball/raspeball/komle/komp. Kjært barn har mange navn.

Jeg synes å huske at jeg har bedt deg på middag før, komle er noe jeg faktisk kan lage skikkelig, og det er nydelig mat. Sambo deler ikke den oppfatningen, men han spiser, ville før delt maten med deg ;o)

''Mannen min hater fisk''

Han heter ikke Nikis, vel? ;-)

''Han heter ikke Nikis, vel? ;-)''

Har du sett på makan til tåpelig oppførsel!? Om man kommer bort i selskap så sitter man ikke og snakker nedsettende om maten, brekker seg og har rene barnehageoppførselen ved bordet altså! Da spiser man tilbehøret og er høflig og ikke sier noe. Nemlig. Jeg har fått fyren totalt i vrangstrupen.

Jeg syns det er kvalmt å vise sånn avsky for mat når man er gjest. Gjorde alt for ikke å spise.

I dag syns jeg Jenny Jenssen var litt småfrekk også mtp vaflene.

''I dag syns jeg Jenny Jenssen var litt småfrekk også mtp vaflene.''

Min kjære var så sjokkert over JJ i går at han var nesten målløs - "Tenk å sitte og si sånt og så vet de at det blir sendt på tv!" Ja, hun var frekk, vafler, is og bær er jo knallgodt!

Jeg passer på å lage mat som han ikke liker når han er borte. Det samme gjør han, så det er ikke noe stort problem for oss.

Men det hender jo likevel iblant at jeg lager en av rettene han ikke liker og motsatt. Da spiser vi det jo, og lager ingen scene ut av det. Det har i alle fall aldri vært noe problem for noen av oss.

Annonse

Gjest Shira :o)

Det hender jeg lager mat han ikke liker og det hender han lager mat jeg ikke liker.

-og det hender vi lager noe ungene ikke liker.

Vi er enige alle 4 om at det er greit og at neste gang er det noen andre som får bestemme.

Samme her, bare at vi er 3 stykker. :o)

''Han heter ikke Nikis, vel? ;-)''

Har du sett på makan til tåpelig oppførsel!? Om man kommer bort i selskap så sitter man ikke og snakker nedsettende om maten, brekker seg og har rene barnehageoppførselen ved bordet altså! Da spiser man tilbehøret og er høflig og ikke sier noe. Nemlig. Jeg har fått fyren totalt i vrangstrupen.

Ja, jeg hadde ventet meg en litt småkoselig type ala "Svein", men fikk en snobbete barnslig type.

Ja, jeg hadde ventet meg en litt småkoselig type ala "Svein", men fikk en snobbete barnslig type.

''Ja, jeg hadde ventet meg en litt småkoselig type ala "Svein", men fikk en snobbete barnslig type.

''

Ettersom jeg ikke følger tråden regner jeg med det er Finn du snakker om? :)

For å svare på spørsmålet i overskriften, så sier jeg ja. Jeg ville aldri i verden finne på å lage noe han ikke liker. Det er retter jeg sparer på og lager når han er borte.

Men, jeg lager ikke alltid favorittmaten hans. Må jo variere litt. Ikke all mat jeg heller liker like godt, men som regel er all varm mat god.

Samtidig vet jeg at måten mannen din reagerte på, ville aldri min mann ha reagert på. Han hadde enten spist det han likte ved maten, eller smurt seg ei skive selv.

Jeg serverer aldri fiskepinner til gubben, og han serverer aldri wienerpølser til meg. Det er vel omtrent skillsmissegrunn hos oss *ler*

Så dersom snuppa og jeg vil ha fiskepinner, så fikser jeg en annen liten sak til han. Evt. noe rester fra dagen før/rester du har fryst ned tidligere. Evt. kan jo han da få kokt torsk. Ikke my jobb å lage det i en kjele til han.

Jeg synes at dersom det er noe man virkelig ikke liker, så skal man få slippe å spise det. Det samme gjelder ungene deres som ikke vil ha kokt torsk. Men man kan jo ikke si at man ikke liker noen ting omtrent da. Men å plukke ut en eller to ting er helt kurant.

Men å forlange at DERE ikke skal spise dette synes jeg er helt sprøtt. Dere har jo lyst på det!!!

Apropos mat-antipatier som mistenkes å være psykisk:

Min svigerfar er ekstremt anti løk i enhver form, og har ofte snakket om hvordan bare lukten er nok, og at det er komplett umulig å spise noe med løk i.

Vel, en gang skulle jeg lage finnbiff, og ettersom jeg synes det er rart å skulle lage den fullstendig uten løk, finsnittet jeg løken veldig, og unnlot å brune den, slik at de små bitene ble helt borte oppi sausen.

han spiste og koste seg, forsynte seg flere ganger og skrøt av maten;-)

Ja, slikt fungerer nok bra både på svigerforeldre og små barn *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...