Gå til innhold

Lager du alltid middag mannen din liker?

Anbefalte innlegg

Selvsagt gjør jeg det. Kunne ikke falle meg inn å lage middag som partneren ikke synes om.

Hvorfor i all verden ikke?? Når alle andre i familien har lyst på det?

Det er da ikke riktig at alle familiemedlemmer skal måtte avstå fra noe de liker godt, bare fordi EN ikke liker det!?

Jeg regner med at dette bare skjer av og til. Og da kan jaggu gubben ta seg noe annet akkurat den dagen, synes jeg!

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• candyqueen_83

10

• Lillemus

5

• Lotte :o)

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirabell - ikke helt med

''Han heter ikke Nikis, vel? ;-)''

Har du sett på makan til tåpelig oppførsel!? Om man kommer bort i selskap så sitter man ikke og snakker nedsettende om maten, brekker seg og har rene barnehageoppførselen ved bordet altså! Da spiser man tilbehøret og er høflig og ikke sier noe. Nemlig. Jeg har fått fyren totalt i vrangstrupen.

Nikis og Svein osv., hvem er dette? Et TV-show jeg ikke har fått med meg?

Hvis JEG må ta jobben med å lage maten, så bestemmer også JEG hva vi skal spise!

Så enkelt er det bare!

Hvis dette en sjelden gang ikke faller i smak hos gubben, så får han jaggu ta seg noe annet akkurat disse dagene.

Hadde mannen min kommet med en slik reakjson som din gjorde, så skulle han jammen ha fått høre det! Da hadde det ikke blitt noen "servering" på lange tider...

Det er ikke min plikt eller oppgave å sørge for at gubben til enhver tid får servert en meny som passer ham, evt på bekostning av hva resten av familien har lyst på..

Det eneste du kanskje kunne gjort annerledes var å "advare" ham på forhånd om at du lagde en middag han ikke likte, så han kunne innstille seg på å ordne seg selv...

Hos oss har vi løst dette ved at det alltid er mannen min som lager middagen dersom han er hjemme :-) Jeg vasker kjøkkenet etterpå, og begge deler fungerer bra.

Jeg har i årenes løp spist både det ene og det andre (f.eks. ikke helt vellykkede eksperimenter) uten å klage, fordi jeg liker ordningen med at jeg ikke har hovedansvaret for akkurat matinnkjøp og middag. Resten av hverdagsstyret faller nemlig stort sett på meg.

Vi benytter anledningen til å ha retter han ikke er så begeistret for, de gangene han ikke skal spise med oss. Og omvendt hender det jeg foreslår at de skal ha noe jeg fint klarer meg uten, f.eks. tomatsuppe, dersom jeg ikke skal ha middag. Evt. kombinerer vi sånne retter med at én av oss tar noen rester.

Nikis og Svein osv., hvem er dette? Et TV-show jeg ikke har fått med meg?

4-stjernes middag kl. halv 8 på TVNorge man-tors. Denne uka var skuespilleren Nikis ettellerannet med og han var en overlegen snobb med barnehageoppførsel.

Jaa her serverer vi middag alle ikke liker noen dager,men da blir det kompansert ved at de får noe annet,eller jeg...jeg HATER grøt,men min sønn elsker det,så seff får han det noenganger.

Synes ikke en gubbe skal bli sur om han ikke fårnoe han ikke liker,men må jo kunne avtale det på forhånd at han tar noe annet fordi dere har lyst på fiskeboller. vanskligere er det jo ikke!

Annonse

Min mann er faktisk mer altetende enn meg, så det er ikke noe problem. Han er ikke like begeistret for alt, men spiser middagen uten å klage.

Det jeg syns var ille i innlegget ditt er dobbeltmoralen denne mannen utviser: Han skal ikke spise mat han ikke er begeistret for, men ungene må pent gjøre det. DEN hadde jeg hatt problemer med å finne meg i!

4-stjernes middag kl. halv 8 på TVNorge man-tors. Denne uka var skuespilleren Nikis ettellerannet med og han var en overlegen snobb med barnehageoppførsel.

OK, jeg forstår! På den tiden er det sjelden jeg sitter ned foran TV-boksen, så da er det ikke så overraskende at jeg ikke har hørt om det...

Bor du på østlandet? Hvor i såfall spiser dere ball? Jeg har så lyst til å spise good ball på restaurant/kafe, men vet ikke hvor de har.

Kaffistova i Oslo serverer potetball på torsdager. Den er veldig god. Det eneste dumme er at man ikke kan bestille bord, man må bare håpe på å finne en ledig plass.

http://www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=kaffistova&lineId=Z0HB9VD3

[quote name=Shira :o)' timestamp='1253857092' post='4218043]

Jeg synes å huske at jeg har bedt deg på middag før, komle er noe jeg faktisk kan lage skikkelig, og det er nydelig mat. Sambo deler ikke den oppfatningen, men han spiser, ville før delt maten med deg ;o)

Ja, det stemmer. Jeg husker at jeg har fått middagsinvitasjon. Det gjenstår bare å få gjort alvor av det :)

''Ja, jeg hadde ventet meg en litt småkoselig type ala "Svein", men fikk en snobbete barnslig type.

''

Ettersom jeg ikke følger tråden regner jeg med det er Finn du snakker om? :)

*knegg*

Denne gangen dreide det seg om en skuespiller ved navn Nikis Theophilakis el lignende, norsk men med greske aner, som i sin tid spilte Svein i Nissene på Låven;-)

Annonse

*knegg*

Denne gangen dreide det seg om en skuespiller ved navn Nikis Theophilakis el lignende, norsk men med greske aner, som i sin tid spilte Svein i Nissene på Låven;-)

Hmm. Det må vel være en fra Hotell Cæsar..? Synes jeg har sett en der som ser veldig lite gresk ut til å ha sånt navn?

Hmm. Det må vel være en fra Hotell Cæsar..? Synes jeg har sett en der som ser veldig lite gresk ut til å ha sånt navn?

Ja, han spiller i Cæsar ja. Jeg hadde aldri gjettet på at han var av gresk opprinnelse om det ikke var for navnet nei.

Apropos mat-antipatier som mistenkes å være psykisk:

Min svigerfar er ekstremt anti løk i enhver form, og har ofte snakket om hvordan bare lukten er nok, og at det er komplett umulig å spise noe med løk i.

Vel, en gang skulle jeg lage finnbiff, og ettersom jeg synes det er rart å skulle lage den fullstendig uten løk, finsnittet jeg løken veldig, og unnlot å brune den, slik at de små bitene ble helt borte oppi sausen.

han spiste og koste seg, forsynte seg flere ganger og skrøt av maten;-)

Er det ikke typisk!!! Nå vurderer jeg å gjøre det samme mot min paprikahatende svigerfar ;-)

''I dag syns jeg Jenny Jenssen var litt småfrekk også mtp vaflene.''

Min kjære var så sjokkert over JJ i går at han var nesten målløs - "Tenk å sitte og si sånt og så vet de at det blir sendt på tv!" Ja, hun var frekk, vafler, is og bær er jo knallgodt!

Ja, jeg hadde blitt kjempeglad hadde jeg fått vafler og is til dessert :o)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...