Gå til innhold

Er det en depresjon som er på vei?

Anbefalte innlegg

Gjest julies valg
Skrevet

Jeg lurer på om jobben min er i ferd med å gjøre meg deprimert. Bakgrunnen min er mange år uten jobb/studier pga psykdom. For 2-3 år siden gikk jeg i gruppeterapi, noe som hadde god virkning. Jeg har/hadde diagnose unnvikende pf og går på 200 mg lamictal. Etter at jeg begynte på medisin har jeg ikke hatt noen nedturer av større grad.

Ett halvt år etter terapien var avslutet begynte jeg å studere, noe som gikk over all forventning. Nå har jeg vært en periode i jobb, men pga lav ansienitet blir jeg flyttet rundt (i Norge) og kan gå hele dagen uten å se et menneske. Det skulle man jo tro var perfekt for en med unnvikende pf, men jeg mistrives forferdelig. Jeg jobber "døgnet rundt" i en viss periode og har tilsvarende antall dager fri. De første to dagene av friperioden min er jeg så utslitt at jeg knapt orker å stå opp. Jeg er forferdelig anspent i kroppen, særlig nakke/rygg, og kjenner at jeg bare vil legge meg ned å gråte. Flere dager før jeg må reise tilbake til jobb begynner jeg å grue meg.

Jeg har snakket med sjefen om dette, men han har ikke mulighet til å endre på jobbsituasjonen på nåværende tidspunkt. Han vil heller ikke si noe om når det eventuelt kan bli endringer. Jeg har jo disse friperiodene mine der jeg klarer å hente meg litt inn, men det kan jo ikke fortsette sånn i all evighet. Å sykmelde seg føler jeg vil være et nederlag, særlig pga min historie. Jeg føler at jeg -må- få til det her, at jeg bare må bite sammen tennene og holde ut.

Hele livssituasjonen min henger sammen med jobben min, på den måten at jeg delvis blir satt utenfor sosialt (stort sett orker jeg heller ikke noe særlig de dagene jeg er hjemme), jeg begynner å tenke negativt og alt blir bare et ork. De gangene jeg treffer nye kollegaer prøver jeg å spille skuespill så godt jeg kan, men jeg er desverre lett å gjennomskue. Boligsituasjonen min blir heller ikke endelig avklart, siden jeg ikke vet hvor jeg skal jobbe over tid.

Hva gjør jeg? Øker medisinen? Jeg kikker på nye stillinger hver eneste dag på jobb, men jeg har et veldig spesielt yrke og ledige stillinger er det derfor langt imellom. Uansett vil det jo ta litt tid før jeg evt får begynt i ny jobb. Hvordan holder jeg ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest ja det er det!
Skrevet

Du kontakter legen og krever sykmelding, det kan ikke fortsette slik og du ber selvfølgelig om medisinjustering!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...