Gå til innhold

Fjerning av spiral og blødning

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fjernet spiralen for 16 dager siden. Fikk umiddelbart en blødning som varte to timer. 3 dager etter begynner jeg å blø litt. Gir seg etter et drøyt døgn. Så, 6 dager etter fjerning begynner jeg å blø igjen. Denne gangen meget kraftig, som om man trekker ut en propp. Store mengder på meget kort tid. Det roet seg kjapt ned til nesten null etter den første styrtblødningen. 2 dager etter skjer det samme igjen. Ikke like kraftig som den forrige. Like før begge rundene med plutselig kraftig blødning har jeg også godt merkbare kramper/menssmerter i livmoren og oppover på sidene. Og på toppen av dette kom det nå en ny blødnig snaue to uker etter uttaket. Denne gangen mer som et jevnt sig på en måte. Mer som en kraftig mens. Det blør nå godt på 4. dagen. Kan det være at de foregående rundene har vært utskifting av slimhinne og at dette er menstruasjonen? Eller begynner det å bli på tide å oppsøke legen etter over to uker med blødninger av og på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335383-fjerning-av-spiral-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Var det en hormonspiral? hvorfor fikk du spiralen fjernet? Kan du være gravid? Hvis du svarer på de tre spørsmålene i vanlig forum skal jeg gi rask tilbakemelding (du skal ikke betale mer for dette).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Var det en hormonspiral? hvorfor fikk du spiralen fjernet? Kan du være gravid? Hvis du svarer på de tre spørsmålene i vanlig forum skal jeg gi rask tilbakemelding (du skal ikke betale mer for dette).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det var hormonspiral som ble fjernet ja. Den hadde sittet inne siden januar 2008.

Årsaken til at den skulle fjernes var for å prøve på et barn til.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke var gravid selv om krampene og blødningene for så vidt minnet om en SA jeg hadde i 2006. Årsaken til at jeg sier dette er at spiralen måtte fjernes hos gynekolog pga korte tråder som var trukket seg godt opp. Da undersøkte han med ultralyd først og skulle vel ha sett det da med mindre det var meget nygravert?

Men når dette er sagt så skulle jeg nok ha spurt her inne før, for ikke før jeg hadde lagt inn innlegget så avtok blødningene og er nå helt over. Og har vært det noen dager. Så med mindre jeg plutselig begynner å blø mye igjen nå innen kort tid, kan jeg kanskje gå ut fra at alt er OK?

Mette Moen, Gynekolog

Det var hormonspiral som ble fjernet ja. Den hadde sittet inne siden januar 2008.

Årsaken til at den skulle fjernes var for å prøve på et barn til.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke var gravid selv om krampene og blødningene for så vidt minnet om en SA jeg hadde i 2006. Årsaken til at jeg sier dette er at spiralen måtte fjernes hos gynekolog pga korte tråder som var trukket seg godt opp. Da undersøkte han med ultralyd først og skulle vel ha sett det da med mindre det var meget nygravert?

Men når dette er sagt så skulle jeg nok ha spurt her inne før, for ikke før jeg hadde lagt inn innlegget så avtok blødningene og er nå helt over. Og har vært det noen dager. Så med mindre jeg plutselig begynner å blø mye igjen nå innen kort tid, kan jeg kanskje gå ut fra at alt er OK?

Takk for tilleggsinformasjon. Det er ikke uvanlig med en slik blødning når en hormonspiral fjernes. Nå har blødningen så stoppet, og da er det bare å se det an. Lykke til med forsøket på å bli gravid. vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...