Gjest hjertesukk for å lufte tankene Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Min mormor døde for en uke siden. Nå sliter jeg veldig og kjenner angsten og depresjonen snike seg tilbake Har skyldfølelse, hvorfor besøkte jeg henne ikke mere? Hvorfor flyttet jeg fra byen hun bodde i (flyttet pga jobb) Hvorfor hjalp jeg henne ikke å komme seg bort fra gamlehjemmet hun mistrivdes sånn på? Hvorfor hjalp jeg henne ikke mere når hun hadde det så vondt den siste tida? Jeg er også veldig trist og savner henne veldig! I tillegg til dette sliter jeg med de "store spørsmålene", trist å tenke på at et levd liv er over, tenker på alt det gode og vonde hun har opplevd, hva er vitsen med livet når man bare dør.. osv Griner og isolerer meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335452-sorg-og-skyldf%C3%B8lese-etter-d%C3%B8dsfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nordpolen Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Trist å høre at mormor er død. Skyldfølelse er en ganske vanlig reaksjon for mange når noen dør. Vi tenker over hvordan vi gjerne skulle ha oppført oss. Jeg opplevde selv engang at en person som sto meg nær fallt i gulvet, og jeg holdt på lenge for å få liv i han. Han døde. Jeg sov ikke på mange netter og lå bare å tenkte på at det var min skyld. Jeg skulle gjort ditt og datt, mye jeg skulle ha sagt, ikke sagt osv. Etter en stund greide jeg å tenke at jeg likevel aldri kan endre det som hadde skjedd, fortiden kan ikke snues. Jeg tenkte også på alle dem jeg har rundt meg nå. Tenker ikke hele tiden på at de kan dø i morgen og pga dette kan jeg ikke reise, kan ikke si ting osv. Skulle jeg ha tenkt sånn hadde jeg ikke rukket annet enn å besøke foreldre, onkler, tanter av redsel for at i morgen er de kanskje død. Jeg er sikker på at mormoren din var stolt av deg slik du var og forsto hvorfor du ikke besøkte henne så mye. Jeg har voksne barn selv og er veldig glad uansett hvor de måtte være i verden, bare jeg vet de greier seg og har det godt. Noen ganger snakker vi sammen ofte, andre ganger går det lengre tid. Slik er livet, alle er travle til tider med det de holder på med. Når du er i sorg kommer ofte sånne negative tanker, dette vil sikkert bedre seg også for deg, og du vil heller huske det positive dere hadde sammen :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/335452-sorg-og-skyldf%C3%B8lese-etter-d%C3%B8dsfall/#findComment-2816487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.