Gjest Farah Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 Jeg har tatt Diane p-piller i ett år mot svært uren hud og for prevensjon. Pillene virket svært bra mot kvisene, og huden min ble helt bra, men samtidig fikk jeg andre problemer. Jeg mistet sex-lysten, og jeg ble deprimert. Jeg fikk zoloft mot depresjonen, de hjalp bra en stund, men har sluttet å virke nå, jeg er veldig deprimert igjen. Jeg har egentlig et bra liv, ikke noe særlig å være trist for, kjærlighetslivet går bra, derfor tror jeg at det må være pga. pillene jeg ble så deprimert, legen sa også til meg nå nettopp(etter at jeg har tatt zoloft i 6mnd....)at det kunne være en bivikning av p-pillene. Da jeg var hos legen nå for en liten stund siden, gav han meg resept på Yasmin p-piller, siden huden min er fin nå, og for å få en slutt på depresjonen og den dårlige sex-lysten. Jeg holder også på slutte med zoloft nå. Det jeg lurer på nå er om det er stor sjangs for at Yasmin-pillene vil virke bedre, og i tillegg om det er fare for at hudproblemene vil komme tilbake. Jeg mener egentlig at skolemedisin er noe stort tull, tar man medisiner mot noe, får man nye problemer, og jeg er lut lei av dette!! Jeg har tenkt litt på å kjøpe lady-comp, og slutte med å putte kjemiske stoffer inn i kroppen, men jeg vet ikke hvor sikker denne prevensjonsmetoden er heller. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg stole på at det blir bedre med Yasmin, og ikke verre? Vær så snill å gi med et skikkelig og ærlig svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33547-dianeyasmin-drmoen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Yasmin har vel omtrent samme effekt på huden som Diane, så det er verdt å forsøke. Kvinner reagerer ulikt, så jeg kan ikke gi garanti for effekten (når jeg skal svare deg ærlig). Finner du noe bedre en skolemedisin for huden kan du jo kutte ut p-pillen. Brukt korrekt er ladycomp og lignende apparater over 90% sikre, men det krever jo tillegg av annen prevensjon i mange dager hver måned (eller avholdenhet) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33547-dianeyasmin-drmoen/#findComment-130491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.