Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst problemer med mat. Har spist veldig ensidig lenge nå. I dag skulle jeg altså spise en "normal" middag med min mor, og fikk vanvittig mye angst. Skalv og skalv, klarte nesten ikke spise noe, men jeg måtte jo true det ned på et vis.

Og så jeg som tidligere i dag skrøt av hvor flink jeg har vært i forhold til spising. :- (

(Det jeg skrev stemmer, jeg har spist til faste tider. Det jeg ikke skrev er at jeg stort sett har spist det samme hele tiden.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får vondt av deg Orio, du sliter tydeligvis veldig for tiden. Hva består de ensidige måltidene dine av da? Ikke sikkert det er så galt å spise det samme en periode om samensetningen av måltidet er litt variert, og du får i deg næring vettu. :)

Tror du er flink til å kritisere deg selv for alt du ikke fikser for tiden, stemmer det? Og dette er kanskje også et eksempel på dét?..

Gjest trist jente
Skrevet

uff, har så vondt av deg Orio. Får inntrykk av at du strever noe fryktelig. Er ikke lett å tenke positivt om seg selv når man har det slik, men prøv. Om du ikke klarer å spise så variert er ikke det verdens undergang dersom du får i deg det kroppen trenger. Dersom du ikke får i deg nok variert er ernæringsdrikker du får kjøpt på apoteket et mulig alternativ.

Prøv å fokuser på det du klarer!

klem

Skrevet

Hold fast på det du skrev i går! Du er like flink i dag. Man kan ikke fikse alt på en gang, og gjevne måltider med "skikkelig" mat er godt på vei, så kan du legge inn variasjon etterhvert når du er klar for det!

Skrevet

Hold fast på det du skrev i går! Du er like flink i dag. Man kan ikke fikse alt på en gang, og gjevne måltider med "skikkelig" mat er godt på vei, så kan du legge inn variasjon etterhvert når du er klar for det!

Det var en grunn til at jeg skrev det jeg skrev i går, tenkte det ville gjøre det mer "ekte" hvis jeg delte det med noen.

Skrevet

uff, har så vondt av deg Orio. Får inntrykk av at du strever noe fryktelig. Er ikke lett å tenke positivt om seg selv når man har det slik, men prøv. Om du ikke klarer å spise så variert er ikke det verdens undergang dersom du får i deg det kroppen trenger. Dersom du ikke får i deg nok variert er ernæringsdrikker du får kjøpt på apoteket et mulig alternativ.

Prøv å fokuser på det du klarer!

klem

Føler meg veldig sytete nå, når du sier du har inntrykk av at jeg strever veldig for tiden. Gjør jo for så vidt det, men ønsker og prøver å fokusere på andre ting, noe som er litt mer positivt. Men det er kanskje mest negativt det som kommer frem her for tiden.

Selv om det er ensidig er visstnok ikke kostholdet mitt så elendig som jeg har følelsen av, i alle fall ikke hvis jeg skal tro de jeg har snakket med. Og så tar jeg tilskudd av jern og b-vitaminer i tillegg. Burde kanskje begynne med tran også.

Skrevet

Jeg får vondt av deg Orio, du sliter tydeligvis veldig for tiden. Hva består de ensidige måltidene dine av da? Ikke sikkert det er så galt å spise det samme en periode om samensetningen av måltidet er litt variert, og du får i deg næring vettu. :)

Tror du er flink til å kritisere deg selv for alt du ikke fikser for tiden, stemmer det? Og dette er kanskje også et eksempel på dét?..

Kostholdet er visstnok ikke så ille som jeg tror, ikke i følge legen min i hvert fall, jeg klarer bare ikke se det selv. Og jeg tar tilskudd av både jern og vitamin b, og klarer også å spise litt frukt. Burde kanskje tatt tran i tillegg.

Skrevet

Det var en grunn til at jeg skrev det jeg skrev i går, tenkte det ville gjøre det mer "ekte" hvis jeg delte det med noen.

Sånn gjør jeg iblant og! Les det gjerne igjen og.

Gjest trist jente
Skrevet

Føler meg veldig sytete nå, når du sier du har inntrykk av at jeg strever veldig for tiden. Gjør jo for så vidt det, men ønsker og prøver å fokusere på andre ting, noe som er litt mer positivt. Men det er kanskje mest negativt det som kommer frem her for tiden.

Selv om det er ensidig er visstnok ikke kostholdet mitt så elendig som jeg har følelsen av, i alle fall ikke hvis jeg skal tro de jeg har snakket med. Og så tar jeg tilskudd av jern og b-vitaminer i tillegg. Burde kanskje begynne med tran også.

Beklager veldig veldig. Det var overhodet ikke min mening å få deg til å føle deg sytete, langt derifra. Jeg ville bare si at jeg følte med deg. Å slite psykisk er både vanskelig og tabubelagt. jeg håper inderlig ikke mitt svar fører til at du ikke tør skrive hvordan du har det her. Jeg vet ikke så mye om hva du sliter med, men det er tydelig at du har det vanskelig. Å ha det vanskelig betyr IKKE at du syter. Her kan du tømme deg for frustrasjon og ingen skal dømme deg.

Jeg er veldig, veldig lei meg for at jeg fikk deg til å føle det slik. Det var overhodet ikke meningen. Vær så snill å tro meg. Er det noe jeg kan gjøre så si gjerne ifra!

Hvis du tør å legge ut mailadresse så svarer jeg mer enn gjerne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...